نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه پروژه آب قطری هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، گفت: وزارت نیرو باید پاسخگوی ۴۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در این پروژه باشد.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۸۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در نشست تخصصی مدیران صنعت آب و برق استان با حضور وزیر نیرو به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن یادآوری اینکه بالغ بر ۱۰ سال از اجرایی شدن پروژه انتقال آب چشمه سارهای قطری شاهرود می‌گذرد و کمتر از ۱۰ درصد آن تا بهره برداری باقی‌مانده است، ابراز داشت: این پروژه حیاتی به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: طرح انتقال آب از سرچشمه‌های قطری باید در شورای عالی به نتیجه برسد و مسئولان محلی دو منطقه علی‌آباد و شاهرود از آن تمکین کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد وزارت نیرو باید پاسخگوی ۴۰میلیارد تومان اعتباری که هزینه شده، باشد.

عضو خانه ملت بابیان اینکه وزارت نیرو باید به سه درخواست در حوزه انتقال آب سد کالپوش پاسخ قاطع و روشنی دهد تا انتقال آب بدون انجام مراحل امنیتی انجام شود، ابراز داشت: اول آنکه در بحث انتقال آب از کالپوش به شاهرود، روستاهای فاقد آب شرب در آن منطقه مورد توجه واقع شوند و دوم چنانچه مازاد آب غیر از شرب را شاهد بودیم، باید در اولویت اول برای صنعت و کشاورزی منطقه کالپوش مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: درخواست مردم منطقه کالپوش آن است که به‌ منظور استفاده از منابع موجود، تصفیه‌خانه انتقال آب به‌جای آنکه در مقصد (شاهرود) ایجاد شود، در مبدأ (کالپوش) راه‌اندازی شود تا مردم منطقه بتوانند از پساب‌های موجود در بخش صنعت منطقه استفاده کنند.

وی با اشاره به تعهدات اعتباری دولت در خصوص پروژه سد مجن افزود: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شد که فقط دو و نیم میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد و هنوز شاهد بهره‌برداری و استفاده از این پروژه مهم در شرق استان نیستیم و اگر تأمین اعتبار شود طی دو سه ماه آینده می‌تواند از آن بهره‌برداری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها