استقبال مسئولان فریمان از کاروان زائران پیاده کشور افغانستان

کاروان 53 نفره زائران پیاده کشور افغانستان به سوی حرم مطهر رضوی مورد استقبال معاون فرماندار فریمان، شهردار، اعضای شورای اسلامی و مردم فرهادگرد قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۱۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، کاروان زائران پیاده کشور افغانستان به سوی حرم مطهر رضوی شب گذشته با پشت سر گذاشتن مشکلات و نارسایی‌های فراوان وارد فریمان شد و مورد استقبال معاون فرماندار فریمان، شهردار، اعضای شورای اسلامی و مردم شریف فرهادگرد قرارگرفتند.

• اهدای یک جلد کلام الله مجید به مدیر کاروان
 
کاروان پیاده زائران علی بن موسی الرضا(ع) در بدو ورود به شهرستان فریمان با وجود این که از قبل هماهنگی های لازم انجام نشده بود مورد استقبال معاون فرماندار فریمان واقع شد.

عبدالجواد تیموری در جلسه‌ توجیهی با مدیر کاروان که با حضور شهردارفرهادگرد و معاون فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد ضمن اهدای یک جلد کلام الله مجید به مدیر کاروان نکات مهم و ضروری بهداشتی و امنیتی از جمله رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت در مسیر مخالف را به وی متذکر شد.

* استکبارستیزی و زبان فارسی دو وجه مشترک اساسی بین مردم ایران و افغانستان
 
روحانی و امام جماعت شهر فرهادگرد در جمع زائران کشور افغانستان مستقر در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهر فرهادگرد با بیان این که امیدوارم خداوند متعال این سفرعرفانی و معنوی شما عزیزان به حرم مطهر رضوی را قبول کند گفت: افتخار می‌کنیم که میزبان و خادم شما برادران افغانستان که از راه دور و با تحمل سختی‌های فراوان به حرم مطهر مشرف شده‌اید هستیم.

حجت الاسلام سجادی با بیان این که استکبارستیزی و زبان فارسی دو وجه مشترک بزرگ و اساسی بین مردم ایران و افغانستان است، به آنان توصیه کرد: قدر خودتان را بدانید و از این فرصت ایجاد شده بهترین بهره را ببرید.

• تمام و امکانات شهرداری برای پذیرایی از زائران مهیا است
 
شهردار فرهادگرد نیز با بیان این که پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) از کشور دوست و برادر افغانستان، افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است گفت: امشب توفیقی نصیب مردم شهر شهید پرور فرهادگرد شد تا میزبان کاروان پیاده۵۴ نفره زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از کشور دوست و همجوار افغانستان باشیم.

حمید کهنسال خاطرنشان کرد: تمام وسایل و امکانات شهرداری برای پذیرایی از زائران مهیا است و همچنین یک دستگاه مینی‌بوس شهرداری تا رسیدن به مشهد مقدس این عزیزان را همراهی می‌کند.

صبح امروز نیز امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، معاون فرماندار و شهردار فرهادگرد با حضور در مسیر حرکت این کاروان زیارتی از نزدیک با آنان دیدار کردند و ضمن آرزوی زیارتی مقبول، اعضای کاروان را مورد لطف و محبت خود قرار دادند.

خبرنگار ما گفتگویی با مدیر و چند تن از اعضای این کاروان زیارتی انجام‌ داده که در ادامه می‌آید:

• استقبال گسترده مردم افغانستان از حضور در مراسم پیاده روی حرم مطهر رضوی
 
مسئول کاروان پیاده کشور افغانستان که کارمند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رایزنی جمهوری اسلامی ایران و طلبه حوزه علمیه نیز هست در گفتگو با خبرنگار خبر فریمان اظهارکرد: اولین کاروان زیارتی حرم مطهر رضوی در سال ۸۹ اعزام شد و همه روزه ۱۶۰ نفر به بارگاه مطهر رضوی مشرف می‌شدند اما از سال ۹۲ روند اعزام گروهی زائران قطع شد.

غلامعلی قربانی با بیان این که بالغ بر ۱هزار نفر از مسلمانان شیعه و اهل سنت شهر هرات متقاضی حضور در مراسم پیاده روی به حرم مطهر رضوی بودند گفت: متاسفانه با محدودیت‌های سرکنسولگری ایران در هرات این امکان میسر نشد و در نهایت روزگذشته به ما اعلام کردند که فقط امکان ورود ۵۰ نفر مهیا است.

قربانی افزود: با سازماندهی ۵۳ نفر ساعت۱۰ صبح موفق شدیم از مرز دوغارون وارد خاک ایران شویم و برنامه داشتیم که صبح حرکت خود را به سوی مشهد مقدس آغاز نماییم اما وجود یک سری ناهماهنگی‌ها موجب شد تا عصر در مرز تایباد بمانیم و اکنون که هنگام اذان مغرب است به فریمان رسیدیم.

*مسئولان ایران زمینه حضور محبان اهل‌بیت کشور افغانستان را فراهم آورند
 
وی از مسئولان ایران خواست زمینه حضور بیشتر زائران و مشتاقان اهل‌بیت (ع) از کشور افغانستان را فراهم آورند چرا که حتی برادران اهل سنت این کشور نیز علاقمند حضور در این مراسم معنوی هستند.

قربانی با بیان این که قطعا اجرای این‌گونه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی موجب نزدیکی و تقریب بیشتر میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع می‌شود و به همه جهانیان به ویژه دشمنان اسلام اعلام می‌کند که پل‌های ارتباطی زیادی بین ملت‌های مسلمان وجود دارد که در رأس همه آن‌ها رهبری حکیمانه و مدبرانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و پیروی مسلمانان از ایشان به عنوان رهبر جهان اسلام است.

• برقراری صلح و امنیت در افغانستان مهم‌ترین خواسته علی از امام رضا(ع)
 
ناصر ابراهیمی جوان‌ترین فرد کاروان از هری(هرات) تا حرم مطهر رضوی است که ۱۷ سال سن دارد و در کلاس یازدهم در شهر هرات افغانستان تحصیل می کند، خاطره اولین زیارت خود را این گونه بیان کرد:
 
اولین بار ۱۴ سال پیش یعنی وقتی ۳ سال داشتم به پابوس امام رضا(ع) آمده‌ام لذا امروز که پای پیاده به پابوسی حرم مطهر امام رضا(ع) در حال عزیمت هستم احساس بسیار خوب و وصف ناپذیری دارم چون بعد از ۱۴ سال به بارگاه امام علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می شوم و فقط می خواهم زمان زود بگذرد و گنبد و بارگاه مطهر حرم رضوی را ببینم.

ابراهیمی تنها خواسته‌اش را برقراری صلح، آرامش و امنیت در کشور افغانستان بیان کرد و گفت: امیدوارم با ایجاد امنیت در افغانستان بتوانیم به جای جای کشورم به راحتی سفر کنم و این امنیتی که در کشور شما ایران وجود دارد را ما نیز داشته باشیم.

وی هدف خود را از انجام این پیاده‌روی رساندن پیام اتحاد و همبستگی شیعه و سنی به دشمنان جهان اسلام بیان کرد و اظهار امیدواری کرد که این اتحاد و همبستگی بین مسلمانان بیشتر شود و همه اقوام به راحتی در کنار یکدیگر زندگی کنند چرا که این اتحاد و همبستگی چشم دشمنان را کور خواهد کرد.

• رمز موفقیت همه ما توسل به ائمه عصمت و طهارت(ع) و حفظ وحدت امت اسلام است
 
شیراحمد مهماندوست از شهرهرات که ۶۵سال سن دارد و مسن‌ترین فرد کاروان است، بارها به پابوس امام رضا(ع) آمده است ولی این اولین سفر وی است که در قالب کاروان پیاده از کشور افغانستان به سمت امام رضا (ع)می آید و آرزو دارد که بتواند پیاده به حرم امام حسین (ع) هم برود.

وی بهره‌مندی از نعمت صلح و آرامش را خواسته بزرگ خود و ملت مسلمان افغانستان برشمرد و گفت: مردم افغانستان به صلح و ثبات در کشور ایران غبطه می‌خورند چرا که شما آزادانه و بدون هیچ دلهره و نگرانی به کار و فعالیت روزمره خود مشغول هستید اما ما وقتی از خانه بیرون می‌آییم حتی امیدی به برگشت نداریم.

مهماندوست خطاب به دشمنان و استکبار جهانی اظهارکرد: دشمنان بدانند که اسلام هیچ وقت شکست نمی خورد و هر روز زنده و پویاتر می‌شود و امروز رمز موفقیت همه ما توسل به ائمه عصمت و طهارت(ع) و حفظ وحدت امت اسلام است.

وی از پذیرایی و تکریم بسیار خوب مردم فریمان و به خصوص شهردای فرهادگرد تشکر کرد و گفت: مردم با مشاهده پرچم کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) به ما احترام و تکریم خاصی داشتند که این امر نشانگر عشق و علاقه مردم به اهل بیت و امام رضا(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار