نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دولت به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند و برای رفع مشکل اشتغال، حاشیه‌نشینی، معیشتی و دیگر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد همت بلند و مدیریت جهادی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۵۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: ایمدواریم فرهنگ رضوی و ولایی در جامعه روز به روز بیشتر شود و آثار و برکات این فرهنگ را شاهد باشیم.

وی به مراسم تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: روز گذشته مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری انجام شد و امیدواریم دولت دوازدهم در مدت دو هفته‌ای که به معرفی اعضای کابینه باقی مانده است افرادی مومن و متعهد، خدمتگزار و دلسوز را به عنوان وزرای دولت معرفی شوند که با دلسوزی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با یادآوری اینکه ریاست جمهوری بدون تنفیذ مقام معظم رهبری مشروعیت ندارد، گفت: فردا هم مراسم تحلیف رئیس جمهور را با حضور اعضای شورای نگهبان و سایر مسئولان برگزار می‌شود و امیدواریم رئیس جمهور که برای پاسداری از قانون اساسی سوگند یاد می‌کند در این دوره تلاش مضاعفی را برای خدمت به مردم داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه دولت بایستی برای خدمت جهاد علمی، اخلاقی، تربیتی و فرهنگی داشته باشد و تجربیات را سرلوحه قرار دهد، گفت: ملت در 29 اردیبهشت‌ماه به پای صندوق‌های رای آمدند و با حضور خود حماسه آفریدند، حال نوبت دولت است که به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند و برای رفع مشکل اشتغال، حاشیه‌نشینی، معیشتی و دیگر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد همت بلند و مدیریت جهادی داشته باشد.

وی افزود: برای رفع مشکل بیکاری دولت بایستی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد متاسفانه بیکاری معضلی است که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود مشکلات اجتماعی را به همراه خواهد آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولت باید در مقابل انتقادات سعه صدر داشته باشد و انتقادات دلسوزانه را مورد توجه قرار داده نسبت به حل مشکلات گوش شنوا داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امنیت را مسئله دیگری دانست که دولت باید به ان توجه داشته باشد و گفت: تامین امنیت داخل کشور و مرزها موضوع مهمی است که باید مورد توجه دولت باشد، نباید به گونه‌ای رفتار کرد که در برابر دشمن احساس ضعف کرد. دولت برای پیشبرد برنامه‌های با اولویت‌بندی کند تا در این فرصت چهار ساله هم که در اختیار دارد به اهداف و نتایج مثبتی دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه محور همه حرکت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب است، گفت: اسلام و اهل بیت(ع)، مردم و رهبری از پشتوانه های انقلاب اسلامی هستند؛ باید با تکیه بر همین پشتوانه‌ها در مسیر قرآن و انقلاب حرکت کرد و در برابر دشمنان ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی توسعه خطوط ریلی را ار موضوعات مهمی دانست که دولت بایستی نسبت به آن توجه داشته باشد و گفت: توسعه خطوط ریلی باتوجه به تکنولوژی‌های روز بسیار لازم و ضروری است و دولت به جای بستن قراردادهای 20 میلیارد دلاری می‌توانست به جای ناوگان هواپیمایی به ناوگان ریلی توجه کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با انتقاد از خرید هواپیما از سوی دولت گفت: تنها عده‌ای اندک از هواپیما برای سفر استفاده می کنند در حالیکه مردم اکثرا از خطوط ریلی بهره می گیرند بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش امری ضروری است.

وی به سخنان اخیر ترامپ هم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا بداند که با ملت ایران نمی تواند با فشار و تهدید برخورد کند، ملت ما با عمل به توصیه‌های رهبری، اجرای اقتصاد مقاومتی، اعتلای فرهنگ کار و تلاش و قطع وابستگی‌ها همچنان که تا امروز با اقتدار روی پای خود ایستاده، خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات