خبرهای داغ:
نخستین یادواره شهید علامه عارف حسین الحسینی و شهدای زینبیون صبح امروز با حضور سردار اسماعیل قاآنی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۸۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نخستین یادواره شهید علامه عارف حسین الحسینی و شهدای زینبیون صبح امروز با حضور سردار اسماعیل قاآنی، رزمندگان تیپ زینبیون، همچنین طلاب و فضلای افغانستان و پاکستان و پدر و مادران شهدای مدافع حرم لشکر زینبیون در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سردار اسماعیل قاآنی در این مراسم با اشاره به اینکه مدافعان حرم تنها از خشت و گل حرم دفاع نمی کنند، اظهار داشت: حرم ها شاخص حوزه های اعتقادی ما است، وقتی ما می رویم و درصدد دفاع از حریم اهل بیت(ع) برمی‌آییم در واقع از ارزش های نهفته و بزرگانی که در آن مکان مقدس آرمیده اند و علم اسلام همواره در دست ایشان بوده و هست، دفاع می کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مدافعان حرم، مدافع حریم ولایت هستند، ابراز داشت: شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت هستند؛ ما به عنوان مسلمان حداقل روزی 10 بار با قرائت آیه شریفه «اهدنا الصراط المستقیم» در نمازهای پنج گانه در واقع از خداوند مقاومت در راه حق را خواستار می شویم؛ بیشتر ما از قرائت آیه مذکور، تنها «راه راست» به ذهنمان خطور می کند، اما در حقیقت مراد از واژه «مستقیم» در این آیه شریفه، «استقامت» است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم با سه واژه «تکفیر، ترور و تجاوز» به مقابله پرداخته اند؛ این سه واژه در طول تاریخ کلیدی ترین راهبرد دشمنان برای توجیه کارهای غلطشان است، چراکه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی همواره اعمال تجاوزگرایانه خود را با بهانه مبارزه با تکفیر، ترور یا تجاوز توجیه می کنند؛ به یقین بر همگان روشن است که جریان های تکفیری یا تروریست امروزه از سوی همین آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود تشکیل و حمایت می شوند.

قاآنی خاطرنشان کرد: تکفیر در واقع رفتاری است که هیچ انسان دیندار و عاقلی در دنیا آن را تأیید نمی کند، اما آل سعود خائن از آنها دفاع می کنند؛ امروزه همه جنایات منطقه در  از همین آل سعود سرچشمه و نشأت می گیرد، اما با این حال که جنایاتشان بر همگان واضح و مبرهن است، می گویند «ما ائتلاف ضد ترور ایجاد کرده ایم».

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه کشور ایران را حامی مدافعان حرم دانست و بیان کرد: این مشی جمهوری اسلامی ایران است که کسانی که در راه خدا به ویژه این عزیزان که با از خود گذشتگی سبب ایجاد آرامش در منطقه شده اند، حمایت کند.

گفتنی است، در این مراسم فرزند شهید سید علی حسینی خطاب به پدر شهید خود نامه ای را قرائت کرد، همچنین پدر شهید مرتضی حیدری نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت و شهید عارف حسینی را مربی مدافعان حرم معرفی کرد.

لازم به ذکر است، سید عارف حسین حسینی(۱۳۲۰، پاراچنار)، رهبر سابق شیعیان پاکستان که در جریان فعالیت‌های دینی و فرهنگی در میان مسلمانان پاکستان ترور شد. امام خمینی(ره)  پس از مرگ وی با شدیدترین الفاظ بر اسلام جعلی‌ای که از آن به اسلام آمریکایی تعبیر می کرد(به عنوان مسبب قتل وی) تاخت.

فعالیت‌های دینی، سیاسی و فرهنگی وی مایهٔ ناخشنودی دشمنان داخلی و خارجی بود. در زمینهٔ نامساعد دینی و فرهنگی پاکستان پس از جدایی از هند و تبلیغات سوء در این زمینه وجود وی می‌توانست بسیار مؤثر باشد.

وی صبح جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۶۷ و هنگامی که برای مراسم سخنرانی از پاراچنار عازم پیشاور بود بعد از نماز صبح در مدرسه‌ای علمیه هدف گلوله سمی قرار می‌گیرد. وی پس از انتقال به بیمارستان رحلت می کند.

پس از قتل وی مردم شهرهای مختلف پاکستان با ورود به خیابان‌ها اندوه و اعتراض خود را بیان کردند.

پیکر عارف الحسینی را به مدرسه دارالمعارف انتقال می‌دهند. در مراسم تشییع وی فرزندش سیّد علی حسینی خطاب به مردم چنین گفت: «ای ملت! من مفتخرم به اینکه امروز فرزند یک شهید هستم، از شما خواهش می‌کنم تا زمانی که امام خمینی رهبر عظیم الشأن من و امید مسلمانان جهان، زنده‌ است. شما احساس یتیمی نکنید ما تا ایشان زنده باشند، یتیم نیستیم.» تصاویر خمینی و حسینی بدست تشییع کنندگان حکایت از هم جهتی دو کشور مسلمان و همسنگری دو مرد(خمینی و حسینی) داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها