خبرهای داغ:

حضور پررنگ ورزشکاران در مسابقات از اهداف هیئت است

کد خبر: ۸۸۹۶۸۹۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

به گزارش روابط عمومی، فتاح کنعانی رئیس هیئت سوارکاری استان خوزستان با اعلام این خبر که یکی از ورزشکاران خوزستانی در رشته استقامت به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شده است، گفت: به امید خدا در سال جاری پنج مسابقه استقامت استانی و مسابقه قهرمانی کشور در رده جهانی به مسافت 130 کیلومتر در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار یک ورزشکار از خورستان به اردوی انتخابی دعوت شده است، ادامه داد: مهد ورزش اسب سواری در استان خوزستان است از همین رو به این حد کفایت نخواهیم کرد.

کنعانی با بیان اینکه حداقل سه ورزشکار از استان خوزستان باید در تیم ملی باشد، یادآور شد: اما تا کنون پیشرفت خوبی را شاهد بودیم. در مسابقه ای که در آذربایجان برگزار شد موفق به قهرمانی دو رده و کسب چهار مدال شدیم.

وی با اشاره به اینکه به علت عملکرد خوب ورزشکاران و هیئت سوارکاری استان امیدواریم در سال 96 سه سهمیه را کسب کنیم، ادامه داد: در همین خصوص پنج مسابقه استقامت استانی برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک مسابقه کشوری خواهیم داشت که تمام این مسابقات زیر نظر فدراسیون است.

رئیس هیئت سوارکاری استان خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه مسابقه نمایشی اسب های اصیل عرب نخستین بار در سال گذشته برگزار شد، خاطر نشان کرد: این مسابقه هماهنگی بین اسب و سوارکار است که زیر نظر سازمان جهانی اسب عرب برگزار شد.

وی با بیان اینکه فعال شدن رشته پرش و درساژ در خوزستان از دیگر اهداف ما است، توضیح داد: درحال حاضر یکی از اساسی ترین مشکل ما در این زمینه عدم سازگاری این نوع اسب با آب و هوای خوزستان است ضمن آنکه اسب های درساژ بسیار گران قیمت هستند.

کنعانی با ابزار گله از عدم حمایت ها، تصریح کرد: این مسابقات با کمک علاقه مندان برگزار می شود این درحالیست که آموزش های ارائه شده توسط مدرسان برتر کشوری و اروپایی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه درآمدزایی هیئت منوط به وجود زیرساخت ها است، ادامه داد: این رشته تاکنون توسط سرمایه های مردمی رشد کرده است از همین رو بنا داریم تا در توسعه زیرساخت ها نیز به بخش خصوصی رجوع کنیم.

رئیس هیئت سوارکاری استان خوزستان سواری آزاد و یا طبیعت گردی را از دیگر ابداعات این هیئت عنوان کرد و یادآور شد: هر رشته از این ورزش به شرایط سنی و انواع مختلف اسب بستگی دارد اما در رشته طبیعت گردی همه اقشار می توانند حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه دوره گردشگری در شوش، رامهرمز، ماهشهر و کارون برگزار شد، گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم این ورزش را توسعه دهیم چرا که فرهنگ مردم این استان با اسب گره خورده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها