امام جمعه هرات:

هدف اصلی آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید، تغییر نظام جمهوری اسلامی است

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به وضع تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا اظهار داشت: هدف از این تحریم ها تغییر نظام در ایران است و سخنانی درباره اینکه، ایران روح برجام را نقض کرده است بهانه های واهی است.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۰۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه اول ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) به زوایای زندگی امام هشتم (ع) پرداخت.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت:امام رضا (ع) امام خوبی ها و مهربانی ها است و وجود با برکت این امام همام در کشوری جمهوری اسلامی ایران سرشار از برکت،علم، دانش و آگاهی است.

جعفری تصریح کرد: مرحوم صدوق در کتاب عیون اخبار الرضا روایتی را نقل می‌کند از شخصی به نام ابراهیم بن عباس که می‌گوید ندیدم امام رضا (ع) به کسی کلمه‌ای با خشونت بگوید و ندیدم هرگز سخن کسی را پیش از تمام شدن قطع کند و هرگز خواسته کسی را اگر توان داشت رد نمی‌کرد و هرگز پایش را در حضور دیگران دراز نمی‌کرد و هرگز در حضور همنشین به چیزی تکیه نمی‌داد و هرگز به کسی از زیردستان و مملوکانش دشنام نمـی داد و هرگز آب دهان نمی‌انداخت و هرگز با صدای بلند نمی‌خندید بلکه خنده آن بزرگوار تبسم بود.

وی با اشاره به حدیثی از امامامان معصوم افزود:هرکس به زیارت امام رضا (ع) برود ثواب 70 هزار حج برای شخص نوشته می‌شود و با 70 حج مقبول برابری می‌کند.

امام جمعه هرات در خطبه دوم با اشاره به مراسم تنفیذ دوازدهمین رییس جمهور منتخب،خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این مراسم، بر مسائل مردم سالاری دینی تاکید و توجه به اولویت های نظام از جمله ایستادگی با قدرت در برابر دشمنان را خواستار شد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت:رهبری توصیه کردند قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را بدانید، اینها کسانی هستند که در مشکلات کشور را حفظ می‌کنند فرد انقلابی دلسوخته و جان برکف است که انقلاب را حفظ می‌کنند.

وی افزود: توجه به ظرفیت ها داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان از دیگر نکاتی بود که معظم له به آن اشاره کردند..

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با اشاره به وضع تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا اظهار داشت: هدف از این تحریم ها تغییر نظام در ایران است و سخنانی درباره اینکه ایران روح برجام را نقض کرده است بهانه های واهی است.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولین دولتی با مواضع محکم خود در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند و از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار