امام جمعه هریس:

بصیرت از درس های مهم نهضت مشروطیت بود

امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان بصیرت را از درس های انقلاب مشروطیت خواند و گفت: اگر خواص آن روزگار همچون شیخ فضل الله دارای بصیرت بودند، گروهی روشنفکر مخالف دین نمی توانستند مشروطیت را منحرف کنند.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۱۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
حجت الاسلام قهرمان احمدی با اشاره به 14 مرداد 1285سالگرد مشروطیت بیان کرد: درس دیگری که می توان از مشروطیت گرفت این است که نباید در جهت گیری های فکری به دیگران وابسته بود زیرا که وابستگی به دیگران کشور را دچار آسیب های جدی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حج یکی از فرایض بزرگ اسلامی با محتوای عظیم انسانی، روحانی، سیاسی و اجتماعی است، اظهارکرد: حج دارای محتوای عظیم اجتماعی است و منافع فراوانی برای مردم دارد.
حجت الاسلام احمدی افزود: مناسک حج باعث می شود که مسلمانان ملل مختلف که همگی دارای هدف های مشترکند از شرق و غرب جهان اسلام در یک جا جمع شوند و همدیگر را بهتر بشناسند و با تشکیل کنگره هایی مشکلات خود را باهم در میان بگذارند و باهم تبادل رای و نظر کنند.
خطیب جمعه هریس اضافه کرد: حج باشکوه ترین عبادت دسته جمعی است که وحدت و همبستگی مسلمانان را تقویت کرده، عوامل نفاق و جدایی و موهومات طبقاتی را از بین می برد.
حجت الاسلام احمدی در مورد فلسفه تنفیذ در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تنفیذ رای ملت که در بند 9 اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی با عبارت امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم آمده یکی از ابداعات و نوآوری های منحصر به فرد در جهان معاصر است که خاستگاه آن صرفا به حکومت دینی برمی گردد.
وی با بیان اینکه تنفیذ گرانیگاه تلاقی مشروعیت و مقبولیت است، گفت: تنفیذ یکی از مراحل انتخاب رئیس جمهور است،بنابراین رئیس جمهور در سه مرحله کاندیداتوری، انتخاب مردم و تنفیذ به ریاست جمهوری برگزیده می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار