حجت الاسلام سلیمانی: آمریکا بدنبال حذف سپاه و بسیج از بدنه نظام است و باید به او گفت امروز و برای همیشه بحول و قوه الهی بسیج و سپاه ما با تمام قدرت در مقابل دشمن ایستاده است زیرا فرهنگ عاشورائی در متن زندگی این دلاور مردان نهادینه شده است .
کد خبر: ۸۸۹۶۹۵۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق با اشاره به ولادت موفور السرور حضرت ثامن الحجج ، آقا علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) و تبریک این روز خجسته ، وجود آقا امام رضا را برای ملت و مملکت ایران اسلامی مایه عزت ، برکت و عظمت دانست و با بیان اینکه این امام همام (ع) کریم اهل بیت (ع) است گفت : امروز به یمن وجود مبارک آقا ثامن الحجج (ع) کرامت ایشان ایران اسلامی را در بر گرفته و شایسته است تا با تأسی به ایشان همه خود را به کرامت رضوی مجهز نمایند .

سلیمانی در ادامه با بیان نشانه های کرامت اظهار داشت : کرامت به هر کسی نمی رسد و انسان کریم اولین ویژگی او اینست که برای حفظ آبروی دیگران و گره گشائی از محرومین و مستضعفین جامعه از خود هزینه می کند . وی ادامه داد : کرامت تنها به هزینه کردن مالی ارتباط ندارد و گاهی باید برای حفظ آبروی دیگران وارد عمل شد و از خود مایه گذاشت و این انسان کریم است که با همت والایش گره کار از مشکلات دیگران بدون سؤال آنان باز می کند و این ارزش دارد .

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری (مد ظله) و با بیان اصل 110 قانون اساسی تصریح کرد : رئیس جمهور در قبال رأی مردم و تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری، یعنی هم در قبال مردم و در پیشگاه خداوند متعال مسؤل و پاسخگو است .

سلیمانی ادامه داد : سخنان ارزنده مقام معظم رهبری باید نصب العین همه خدمتگزاران و مسؤلین باشد و این رهنمود های ده گانه ولی امر مسلمین جهان (ایده الله تعالی) در این مراسم خطاب به رئیس جمهور و همراهان ، برای ایشان و مجموعه دولتمردان باید بسان چراغ راه دولت در چهار سال آتی باشد .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از خطبه نماز با اشاره به تحریم های ظالمانه کنگره امریکا تصریح کرد : بحمد الله تعالی با وجود رهبری نظام ، مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی، قوای مسلحه و بویژه سپاه قهرمان و بسیجیان سلحشور و جان برکف، این تحریم ها راه بجائی نخواهد برد و آمریکا و ایادی او هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی در ادامه گفت : آمریکا بدنبال حذف سپاه و بسیج از بدنه نظام است و باید به او گفت امروز و برای همیشه بحول و قوه الهی بسیج و سپاه ما با تمام قدرت در مقابل دشمن ایستاده است زیرا فرهنگ عاشورائی در متن زندگی این دلاور مردان نهادینه شده است .

حجه الاسلام سلیمانی سپس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤلین حج امسال ضمن بیان ویژگی های یک حج ابراهیمی و خطاب به حجاج اظهار داشت : حج ابراهیمی منهای برائت حج نیست و پذیرفته هم نمی شود و حجاج بزرگوار بدانند که حفظ وحدت و یکپارچگی از پیامهای مهم حج است . وی گفت : فترت حج، فرصت خوبی است تا انسان به تزکیه نفس بپردازد و این ایام با عظمت را به بطالت و گشت و گذار در بازار نگذراند بلکه باید به دعا و نیایش و نماز اول وقت توجه داشت تا حجی پذیرفته داشته باشید.

شایان ذکر است امام جمعه بافق در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به رویداد 17 مرداد ، روز خبرنگار ، 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت ایه الله حائری یزدی مؤسس حوزه با عظمت علمیه قم اشاره و موجزاً در این موارد ایراد سخن نمود .

ارسال نظرات