امام جمعه موقت میبد:

این دوره 4 ساله آزمونی سخت برای رئیس جمهور خواهد بود/ ترامپ بی تجربه با امضای مادر تحریم ها علیه ایران به دنبال سقوط نظام است

حجت لاسلام اعرافی با اظهار تاسف از امضاء تحریم های جدید از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه کشورمان گفت : امضای این تحریم ها از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری بی تجربه امریکا که مادر تحریم ها نامیده می شود هدفی جز سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد .
کد خبر: ۸۸۹۶۹۵۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از میبد، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت : طبق بند 9 اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی با امضاء رهبر معظم انقلاب ، مقام اجرایی ریاست جمهوری کشور که مقام دوم بعد از رهبری معظم هست برای 4 سال دیگر رسما اعتبار و مشروعیت پیدا کرد.

حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه این تنفیذ تنها یک مراسم تشریفاتی نیست افزود : این تنفیذ یکی از اختیارات رهبری معظم در چارچوب قانون و از اساسی ترین مراسم ها و نوعی میثاق و تعهد است تا رئیس جمهور مواضع ، جهیت گیری ها و برنامه های خود را با محوریت منویات و هدایت های راهبردی رهبری معظم تنظیم کند.

خطیب جمعه موقت میبد این دوره 4 ساله را آزمونی سخت برای رئیس جمهور خواند و تصریح کرد : مقام دوم کشور در این دوره 4 ساله باید با رسیدگی به امور مردم و پابرهنه گان و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و مهار گرانی و تورم با تدبیر درست ، مشکلات کشور را حل و از این آزمون بزرگ روسفید بیرون بیاید .

وی با اظهار تاسف از امضاء تحریم های جدید از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه کشورمان گفت : امضای این تحریم ها از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری بی تجربه امریکا که مادر تحریم ها نامیده می شود هدفی جز سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد .

حجت الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد : آنها در واقع با ابزار تحریم و نشانه گرفتن عوامل اقتدار نظام بعنوان نمونه سپاه و بسیج و ضربه زدن به اینها می خواهند نظام و کشور ما را تضعیف و از بین ببرند .

خطیب جمعه موقت میبد ارتقاء روحیه امید در جامعه از سوی رسانه ها و حمایت از مراکز اقتدارنظام ، موضع گیری فعال همه مسئولین و گروهها نسبت به ارتقاء انسجام ، اتحاد ملی و تقویت سازوکارهای اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی را سه راهکار مهم برای مقابله با این تحریم ها برشمرد و افزود : تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور پیاده نمودن اقتصاد مقاومتی و اتخاذ مواضع روشن و انقلابی در مقابل استکبار یعنی اعتماد نکردن به دشمن است .

وی خاطرنشان کرد : یادمان نمی رود هنگامی که مذاکره بین گروه 5 بعلاوه یک انجام شد بارها رهبر معظم انقلاب گوشزد کردند که این مذاکره در بحث هسته ای برای اتمام حجت با دشمن است .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امروز چیزی که هیئت نظارت بر برجام خبر می دهد نقض برجام از سوی سردمداران امریکاست تصریح کرد : هر جا که به منویات رهبری عمل نکردیم ضرر کردیم بنابراین پس باید برای حل مساله رکود و بیکاری و مهار تورم و گرانی باید به تولید داخل و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم .

حجت الاسلام اعرافی اظهار داشت : دولت دوازدهم باید با حمایت مردم به وعده های که داده عمل و بتواند به بحث اقتصاد مقاومتی سروسامان و آنهایی که زیر این رکود کمرشان خورد شده است کمک کند.

خطیب جمعه موقت میبد پرتاب ماهواره بر سیمرغ از سوی یکی از مراکز فضایی کشور ، مایه غرور و افتخار خواند و افزود : ایران اسلامی جایگاه هشتم دنیا را در تولید و پرتاب ماهواره داراست و این پرتاب نقطه عطفی برای پیشرفت های علمی و زیرساخت های مهم کشور محسوب می شود .

وی تاکید کرد : ما به دنیای استکبار اعلام می کنیم به مبارزه خود با استکبار تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد .

حجت الاسلام اعرافی میلاد باسعادت علی بن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه حضرت ولی عصر و تمام شیعیان جهان و نمازگزارن جمعه تبریک گفت .

امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت سالروز نهضت مشروطه گفت : چیزی که بنای اصلی علمای آن زمان بود ؛ ریشه کن شدن ظلم و ستم و استبداد بود ما بی بصیرتی عده ای مخصوصا خواص ، بی تجربه گی ملت و رهبران نضت و بی اعتمادی و عدم حمایت مردم موجب شکست مشروطیت در آن زمان شد .

وی با بیان اینکه ما در تاریخ ایران سه مقطع مهم تغییر بنیادین در کشور داشته ایم یادآور شد : نخستین مقطع ، نهضت مشروطیت بود که به سرانجام نرسید ؛ دومین مقطع ، ملی شدن صنعت نفت بود که آن هم به اهداف عالیه خود دست نیافت اما مقطع سوم که انقلاب اسلامی بود ؛ به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه رخ داد و به علت تجربه ای که ملت و رهبر و بصیرتی که مردم و خواص و بزرگان کشور داشتند این انقلاب به سرانجام رسید.

امام جمعه موقت میبد سالروز حمله ددمنشانه و بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن از سوی امریکا و روز حقوق بشر اسلامی را گرامی داشت و افزود : امریکا که امروز داعیه دار حقوق بشر است تقریبا در همه جنایت های که در کشورهای اسلامی رخ داده است نقش و سهم مهمی تا به حال ایفا کرده است .

وی تصریح کرد : امروز در یمن ، افغانستان ، حمله به مردم عراق و سوریه به بهانه مبارزه با ترویست و مقابله با محور مقاومت ، حقوق بشر را پایمال می کند و با داعیه دروغین حقوق بشر بر ملت های مسلمان می تازد .

حجت الاسلام اعرافی هفدهم مراد سالروز شهادت دیپلمات های ایران اسلامی در سال 77 در افغانستان و شهادت شهید صارمی خبرنگار انقلابی و نمونه را هم گرامی داشت .

خطیب جمعه میبد نوزدهم مرداد سالروز رحلت جانگداز مرحوم آیت الله العظمی حائری میبدی موسس حوزه عملیه قم و استاد امام رحمه الله علیه را هم گرامی داشت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار