سیزدهمین همایش یاد یاران و یادواره شهدای مریوان و استان های شمالی کشور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و خانواده های معظم شهدا در مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۲۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سیزدهمین همایش یاد یاران و یادواره شهدای مریوان و استان های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) با حضور مسئولین استان و شهرستان و خانواده های معظم شهدا در سالن اجتماعات آموزش و پرورش مریوان  برگزار شد.

 در این همایش محمد شفیعی فرماندار مریوان با بیان اینکه میزبانی دلاوران دوران دفاع مقدس برای مردم این خطه افتخار بزرگی است گفت: به برکت خون شهدا شاهد امنیتی پایدار در استان کردستان و شهرستان مرزی مریوان هستیم.

 

شفیعی افزود: این گردهمایی فرصتی مناسب است تا یادگاران دفاع مقدس خاطرات خود را برای نسل نوپای مریوان و مردم عزیز آن تعریف کنند تا بدانند مریوان چقدر تغییر کرده است.

 

سردار ملکی مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران نیز در این همایش به بیان خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس در مریوان پرداخت و مریوان را یادآور روزهای سخت جنگ در هشت سال دفاع مقدس دانست.

 

 سردار شمس از یادگاران و فرماندهان سال های ایثار و خون و فرمانده سپاه مریوان در دوران دفاع مقدس در این همایش گفت: آن چیزی که باعث شد امنیت، آسایش و آرامش در منطقه حاکم بشود دوستی و محبتی بود که بین بچه های اعزامی از شهرهای مختلف وجود داشت.

 

 سردار شمس افزود: شهدا با محبت، دوستی ،صفا و عشق برای فداکاری از یکدیگر سبقت می گرفتند.

 

 وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس اگر کمک های این مردم نبود جنگ واقعاً پیروز نمی شد گفت: برای خدا کار کنیم و برای خدمت به این ملت باید در مسیری که امام فرمودند حرکت کنیم.

 

 جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم گفت: شهدای ما محور وحدت، همدلی و آسایش در جامعه هستند.

 

 سردار فلاح با بیان اینکه شهدا با نثار جان خویش در راه پایداری انقلاب گام برداشتند افزود: بر تمامی ما واجب است که به شکل عملی سیره شهداء را سرلوحه زندگانی خویش قرار دهیم.

 

 وی گفت: ما هرچه داریم از شهداء است و همایش یاد یاران الحق کار بسیار لازم و ضروری است که همواره باید برگزار شود.

 

 سردار فلاع افزود: خدا را شاکریم که توفیق داد برای شهدا قدمی برداریم و یاران شهدا را کنار هم جمع کنیم و این نشان می دهد تفکر و روحیه شهدائی همچنان حاکم است.

 در این مراسم تعدادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از استان های شمالی کشور به بیان خاطرات خود از سال های ایثار و حماسه پرداختند.

 
 
 انتهای پیام/7727
ارسال نظرات