گزارش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اردبیل
کد خبر: ۸۸۹۷۰۲۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کوثر با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امام هشتم شیعیان مایه افتخار ایران است که آرامگاه و ضریح آن امام همام زیارتگاه عاشقان آن حضرت می‌باشد.

وی با اشاره به حکم تنفیذ دوازدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری به فرمایشات ایشان اشاره کرد و افزود: طبق مفاد این حکم، اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی باید از سوی دکتر حسن روحانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه کوثر با تبریک 17 مرداد و روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یکی از سخت‌ترین مشاغل بوده که با حداقل‌ترین امکانات موجود در فعالیت شبانه‌روزی هستند طوریکه تعطیلی هم برای این قشر بی‌معنی بوده و باید در خصوص بیمه و سایر امکانات مورد نیاز خبرنگاران تدابیری از سوی مسئولان اندیشیده شود.

بیگی با تأکید بر اتحاد همه جانبه مردم و مسئولان در مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان در خصوص معرفی اسلام منهای روحانیت به کل دنیا تصریح کرد: انگلیس و ایادی آن در صدد دور کردن مردم از روحانیت است و احکام دین اسلام باید با تمام ابعاد خود به دنیا معرفی شود.

وی بیان کرد: کل دنیا اذعان بر این مطلب مهم دارد که امنیت ایران اسلامی در قبال درایت رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

پرتاب موشک سیمرغ اقتدار ایران را دوچندان کرد

حجت الاسلام میکائیل مقدسی ‏در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر که در محل مصلی برگزارشده بود اظهار داشت: پرتاب موشک سیمرغ که در 5 مرداد ماه به فضا پرتاب شد اقتدارکشورمان را به دنیا نشان داد.

وی در خطبه اول نماز به نشانه‌های انسان خوب و بد اشاره کرد و گفت: کارنیک کردن، دستگیری از مستمندان و قدم خیر برداشتن کار انسان خوب و دستگیری نکردن از مستمند، خودخواه و خودبین بودن کار انسان بد می‌باشد.

امام جمعه نیر در خطبه دوم نماز ولادت با سعادت امام رضا (ع) و17 مردادماه روز خبرنگار اشاره کرد و این روز را به تمامی خبرنگاران تبریک گفت.

حجت الاسلام مقدسی در ادامه به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: آمریکا و دست نشانده‌های آنان خود ناقض حقوق بشر هستند پس چطور می‌توانند حقوق بشر را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: جنایت‌های آمریکا و دست نشانده‌های آنان در دنیا بخصوص کشورمان در سال‌های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان واقف و آشکار است.

حجت الاسلام مقدسی در ادامه به مراسم تنفیذ ریاست جمهور و سخنان مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: حکم ریاست جمهوری در صورتی که رهبر معظم انقلاب صلاح بداند مشروعیت می‌گیرد.

نگاه فراجناحی لازمه انتخاب وزرا در دولت دوازدهم است

حجت الاسلام اصغری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرعین با اشاره به ایام مبارک حج تمتع این اعمال را در اولی‌ترین کارهای عبادت دانست و اظهار کرد: مهمترین کاری که در حج انجام می‌شود برائت از مشرکین است.

وی در رابطه با حقوق بشر که کشورهای غربی دم از اجرای آن می‌زند گفت: مهد رعایت حقوق بشر را در ایران داریم زیرا حتی یک را بدون حکم دادگاه اعدام نمی‌کنیم و آنها تجاوز به کشورهای دیگر را نه تنها بدون حکم بلکه کاملا به صورت وحشیانه انجام می‌دهند.

امام جمعه سرعین درباره انجام گرفتن حکم تنفیذ ریاست جمهوری افزود: بدون حکم تنفیذ رهبری انتخابات هیچگونه ارزشی ندارد و مقام معظم رهبری دیروز با تاکیدات رسیدگی بیشتر به مردم حکم ریاست جمهوری دور دوازدهم را واگذار کردند.

اصغری با اشاره به حضور چهل و دو میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای از مستقل شدن رئیس جمهور در انتخاب وزرا تاکید کرد و اظهار داشت: ایشان به عنوان حاکم یک کشور از مردم نیز حرف شنوی داشته باشد و در انتخاب وزرا فراجناحی و شایسته سالاری عمل کند.

وی در پایان خطبه نماز جمعه این هفته بمناسبت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمد صارمی خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در افغانستان خواستار رسیدگی بیشتر دولت به معیشت و بیمه این قشر مهم جامعه اسلامی شد.

لازمه ایستادگی در برابر دشمنان، تقویت داخلی کشور است

حجت‌الاسلام سید سعید رشادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: بنده الهی باید در مقابل حوادث تلخ و شیرین روزگار از خداوند متعال راضی باشد که به همین منظور استقامت و صبر در برابر سختی‌ها و ناملایمات زندگی لازمه هر کاری است.

امام جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: ابراز رضایت امام حسین(ع) پس از مصیبت‌ها و سختی‌های فراوان روزگار بیانگر اوج و شکوه بندگی در برابر خداوند متعال است که الگویی ماندگار برای بندگان الهی است.

رشادی با بیان این که این دنیا ذخیره آخرت است و تمام اعمال انسان در قیامت محشور می‌شود و بر عدم غفلت نمازگزاران از روز قیامت و جزا و پاداش اعمال در سرای آخرت تاکید کرد.

وی بیان کرد: ولایت فقیه استمرار امامت است و کوچک‌ترین حرف و حرکتی بر علیه ولایت فقیه دشمنی با امامت الهی است و فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری باید همیشه مد نظر مسئولان نظام قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد با تبریک روز خبرنگار و با اشاره به نقش ویژه خبرنگار در آگاهسازی جامعه گفت: خبرنگار موفق کسی است که به دور از گرایشات سیاسی عمل کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد مقدس است که تاکنون گام‌های بزرگی برداشته است، اما متأسفانه اخیرا این نهاد مثل اوایل انقلاب، پویا عمل نمی‌کند و نیازمند تقویت است.

امام جمعه پارس‌آباد گفت: وقتی مسئولی احساس می‌کند اواخر دوره مدیریتش است و از انجام تکالیف خود شانه خالی می‌کند مورد قبول نیست و باید تا آخرین روز مسئولیت خود در خدمت به مردم اهتمام ورزد چرا که مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظرات