خطیب نمازجمعه بیله سوار گفت: افرادی که کانال های خبری دارند باید از افراد با ایمان باشند و نباید هر خبری را بدون اینکه بررسی صورت گیرد به نقل انتشار دهند.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۴۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت عالم آل محمد امام رضا علیه السلام به تشریح کامل حدیث سلسله الذهب پرداخت و اظهار داشتدر زمان ورود امام رضا علیه السلام به دیار طوس، ۲۴ هزار نفر محدث منتظر بودند تا حدیث ایشان را یادداشت کرده و ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدیث سلسله الذهب قبول امامت را از اصول اصلی توحید بر می شمارد عنوان کرد: شرط توحید و خداشناسی، قبول امامت و ولایت است و حتی نماز خواندن و رفتن به حج بدون قبول امامت نیز هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حج، پرداخت و گفت: زایرین باید از برکات حج و فضای معنوی ان استفاده کنند و از بازارگردی و مسائل این چنینی به دور باشند.

امام جمعه بیله سوار از روز 5 مرداد به عنوان افتخاری در تاریخ کشور یاد کرد و گفت: افتتاح پایگاه فضایی و پرتاپ اولین موشک ماهواره بر در این روز نشان دهنده قدرت و عظمت جمهوری اسلامی است.

وی همچینین به روز 17 مرداد روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه ها نسبت به مواضع انفلاب ضعف نشان ندهند .

وی با بیان اینکه مسیولیت خبرنگاری در این زمان خیلی سنگین شده است اظهار داشت: فضای مجازی و مخصوصا شبکه های اجتماعی موبایلی با اینکه مزایایی دارند اما مضراتی هم دارند که باید نظلرت و کنترل شود .

خطیب نمازجمعه بیله سوار گفت: افرادی که کانال های خبری دارند باید از افراد با ایمان باشند و نباید هر خبری را بدون اینکه بررسی صورت گیرد به نقل انتشار دهند.

وی با ابراز گلایه از برخی فعالان شبکه های اجتماعی موبایلی افزود: برخی نوشته ها و مطالب منتشر شده کاملا غلط و بی خود است و هیچ سودی در بالابردن اخلاق و ایمان مردم ندارد.

امام جمعه بیله سوار در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص برخورد نیروی انتظامی با متهمی که در یکی از شهرهای همسایه گفت: نیروی انتظامی به کار خودش که قانونی است عمل کرده است و لذا باید حرمت نیروهای انتظامی و نظامی را نکه داریم و به جای تشکر و قدر دانی به فکر تخریب نباشیم.

وی در پایان از فعالان فضای مجازی خواست در مسایل مختلف اجتماعی حدود و قوانین را رعایت کنند زیرا که دامن زدن به مسایل، به هیچ وجه مناسب نبوده و در نهایت به تشویش اذهان عمومی منجر خواهد شد.

گفتنی است: همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام مراسم مولودی خوانی و پخش شربت و شیرینی نیز به همت ستاد برگزاری مراسم شهرستان بیله سوار در محل مصلای این شهر برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری صبح مغان

ارسال نظرات