خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فلاورجان اشاره به معنی حدیث کرد وگفت: كلمه توحيد،حصار محكم من است. هر كس داخل آن گرديد، از عذاب من ايمن خواهد شد. امام بعد از اندكی تأمل به آن ها فرمود: که ازشروط آن،پذیرش امامت من است.امابه شرط‌ هایی:بشروطها و انا من شروطها» اما این شرطهایی دارد و من از شرطهای آن هستم.
کد خبر: ۸۸۹۷۱۰۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فلاورجان در جمع پایوران سپاه فلاورجان و گردان امام حسین(ع) درکلاس نورمبین و همزمان بامیلاد امام رضا(ع) حدیث سلسله الذهب را بیان نمود.
حجت‌الاسلام علی رئیسیان گفت: سلسله الذهب، واژه‌ای است که یادآور ورود امام رضا به نیشابور و استقبال بی‌نظیر دانشمندان و محدثین بنام اهل سنت و حدیث کلمه لا اله الا الله حصنی و ثبت آن توسط بیش از یکصد هزار کاتب و محدّب و ... می‌باشد.
وی ادامه داد:امام هشتم؛ علی بن موسی‌الرضا، با همراهان واردشهر نیشابور ایران می‌شوند، جمعیت استقبال‌کننده از امام زیاد گزارش‌شده است. ابوزرعۀ رازی و محمدبن مسلم طوسی، از علمای بزرگ اهل سنت ایران در آن زمان، نزد امان رضا شرفیاب می‌شوند و از ایشان درخواست می‌کنند، ایشان خواستند تا حدیثی از آباءگرامیشان كه صاحبان انديشه توحيدی بودند، نقل كنند.
وی درادامه افزود: امام سایبان مرکب را كنار زدند و فرمود: پدرم از پدرش تا اميرالمؤمنين علي علیه‌السلام و او از پيامبر صلی‌الله عليه و آلِ و او از جبرئيل نقل كرد كه خداوند فرمود: «کلمه لا اِلهَ الا ادلّه حِصْني من دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي)) کلمه "لا اله الا ادلّه" حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فلاورجان اشاره به معنی حدیث اشاره کرد و گفت:كلمه توحيد، حصار محكم من است. هركس داخل آن گرديد، از عذاب من ايمن خواهد شد. امام بعد از اندكی تأمل به آن‌ها فرمود: که از شروط آن، پذیرش امامت من است. اما به‌شرط‌ هایی: 
"شروط‌ ها و من شروط‌ ها" اما این شرط‌ هایی دارد و من از شرط های آن هستم.
رئیسیان به معنی کلام حضرت امام رضا (ع) اشاره نمود و گفت: ازشروط «لا اله الّا اللّه» اقرار به امامت اهل‌بیت (ع) است و اینکه امامان از جانب خداوند متعال نصب‌شده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، توحید با پذیرفتن رهبری امام حق (اهل‌بیت)، موجب نجات خواهد بود و نه توحید بدون امامت.
رئیسیان افزود: منظره سخن امام رضا درنیشابور، همانند منظره روز غدیر بود که رسول خدا، در اجتماع انبوه مردم، ولایت و امامت علی علیه‌السلام، را پس از توحید، اعلام فرمودند.
وی در ادامه مباحث خود درباره آیات نورمبین به تفسیر آیه 78 سوره حج پرداخت و گفت: در راه خداوند چنان که بايد جهاد کنيد. او شما را برگزيد و برايتان در دين هيچ تنگنايی قرار نداد.
علی رئیسیان در ادامه اشاره نمود به سخن مقام معظم رهبری و گفت: حضرت امام خمینی(ره) دو کار بزرگ و بی‌سابقه‌ در تاریخ کشور به‌ وسیله‌ی ایشان تحقّق پیدا کرد؛ یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت. این بنای پوسیده‌ی کهنه‌ی غلط که حکومت کشور به دست انسانهایی باشدو به‌ صورت موروثی از کسی به کسی برسد، یا با شمشیر و زور نظامی حکومت به دست بیاید و بعد، نسل به نسل از یکی به دیگری به ارث برسد، یک سنّت غلط و بی‌منطق در طول چند هزار سال در کشور ما بود؛ کار اوّل امام این بود که این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست مردم کشور سپرد.
کار بزرگ دوّمی که امام بزرگوار انجام داد، ایجاد یک حکومت و نظامی بر اساس اسلام بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود. این جهاد بزرگ امام بزرگوار ما یک چنین محصول ارزشمندی داشت و لذا جا دارد واقعاً گفته بشود که «جاهَدَ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه»؛ همچنان‌که در قرآن هست: وَ جهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه؛ و همچنان‌که درباره‌ی اولیای دین گفته میشود، این مرد بزرگ هم مصداق «جاهَدَ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه» است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان در پایان خاطرنشان کرد: امروز به نظر ما مصداق مجاهدت که در مقابل ما مسلمانها، ما پیروان اهل بیت قرار دارد، عبارت است از مبارزه‌ی با نقشه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی؛ امروز بزرگ‌ترین مجاهدت این است. با نقشه‌های استکبار باید مبارزه کرد. این نقشه‌ها را باید اوّل شناخت، اوّل باید دست دشمن را بخوانیم، بدانیم چه‌کار میخواهد بکند؛ بعد بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم و با اهداف دشمن مبارزه کنیم. فقط هم حالت دفاع و انفعال نیست. " هُوَ اجْتَباكُمْ وَ ما جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ"منتى است از خدا بر مؤمنين به اينكه اگر به خود واگذار مى‏شدند هرگز از طرف خودشان به سعادت دين نائل نمى‏شدند، چيزى كه هست خدا بر آنان منت نهاد و ايشان را براى دين حق از ميان خلايق انتخاب نمود و جمع كرد و هر حرج و دشوارى را از سر راه ديندارى ايشان برداشت چه حرج در خود احكام دين و چه حرجهاى عارضى و اتفاقى. پس از اين آيه فهميده مى‏شود كه شريعت اسلام شريعتى است سهل و آسان و شريعت پدرشان ابراهيم حنيف است كه براى پروردگار خود تسليم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها