امام جمعه سامان گفت: خروجی کار خبرنگاران در رسانه ها می بایست مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.
کد خبر: ۸۸۹۷۱۱۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان با اشاره به 11 ذیقعده، سالروز میلاد با سعادت حضرت علی‌ابن موسی الرضا‌(علیه السلام) به ویژگی های بارز این امام همام در بین نمازگذاران الهی پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به تنفیذ حکم ریاست جمهور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و در بیان معنای اجرای تنفیذ، اظهار داشت: تنفیذ، حکم مطابق بند 9 از اصل 110 قانون اساسی است که این مقام اجرایی کشور برای چهار سال دیگر رسما اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند که این اتفاق مهم در راستای وظایف و اختیارات رهبری معظم است.

خطیب نماز جمعه سامان ادامه داد: تنفیذ در واقع، نافذیت رای مردم پس از انتخابات آزاد و اعمال قدرت قانونی دومین مقام عالی کشور در اداره موثر قوه مجریه به تأیید و امضای رهبری عزیز انقلاب اسلامی بستگی دارد و تا ایشان رای مردم را تایید و حکم ریاست جمهوری را امضاء نفرمایند طبق قانون، مقام ریاست جمهوری هیچ صلاحیت و اعتباری برای ایفای نقش تحت عنوان رئیس جمهور کشور را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تنفیذ، یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین مراسماتی است که عالی ترین مقام پس از رهبری نظام، ضمن مفتخر شدن به تایید رهبری انقلاب، نوعی میثاق و تعهد هم می دهد، تصریح کرد: رئیس جمهور در مدت چهار ساله کلیه مواضع، جهت‌گیری‌ها و رویکرد برنامه ای و راهبردی خود و دولت را با محوریت نظام یعنی منویات و هدایت‌های راهبردی رهبری فرزانه انقلاب تنظیم می نماید.

ملکپور خاطرنشان کرد: طبق تعبیر امام خمینی‌(ره)، تا زمانی رئیس جمهوری مورد تایید و در نهایت مشروعیت قرار دارد که در مسیر اسلام و ارزش‌های انقلاب قرار داشته باشد، در غیر این صورت تنفیذ برداشته می‌شود و این یعنی حکم تنفیذ صرفاً کلید خوردن یک دوره 4 ساله نیست؛ بلکه نوعی نظارت دقیق تا پایان هر دوره می باشد.

امام جمعه سامان افزود: حکم تنفیذ ریاست جمهوری، یک حکم تشریفاتی نیست، بلکه انجام رسالتی قانونی در چارچوب اختیارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نظارت نافذ و قاطع بر قوه مجریه و دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: همین مطلب در مورد تحلیف ریاست جمهوری نیز هم صادق است و سوگند خوردن در حضور قرآن، مردم، نمایندگان مردم و مسئولان ارشد، این یک سوگند ساده، فرمایشی و تشریفاتی نیست، بلکه معنا و مفهوم این سوگند آن است که رئیس جمهور به اعتماد مردم و رهبری نظام پاسخ روشن می دهد و متعهد می شود تا مصالح، منافع نظام، جامعه و ملت را بر هر چیز دیگری ترجیح بدهد و خود را همواره رئیس جمهور امتی واحد، کشوری منسجم و مقتدر بداند.

خطیب نماز جمعه سامان ابراز امیدواری کرد: در راستای وحدت و انسجام ملی که انتظار هم می‌رود همگان حامی دولت باشند و دولتمردان دولت دوازدهم با تجربیات حاصله در دولت یازدهم با توجه به نقص ها و کمبودها به ویژه با نگاه مهرآمیز به منتقدان منصف و احترام به دیدگاه ها و نظرات گوناگون و رعایت حقوق شهروندی برای همه مردم اعم از موافق و مخالف دولت همان‌طوری که در شعارها مطرح بوده است شاهد تجربه‌ای موفق و در خور شأن نظام ولایی و اسلامی در تراز ملت بزرگ و عزتمند ایران اسلامی باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 14 مردادماه سالگرد نهضت مشروطه و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: حقوق بشر مساله ای است که همیشه دستاویزی برای قدرت های بزرگ بوده است تا به وسیله آن کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف خودشان برسند.

ملکپور در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا پس از فروپاشی شوروی و فروریختن دیوار برلین این رویکرد را به عنوان یک ابزار در سیاست های داخلی و خارجی خود قرار داد که نمونه بارز آن متهم کردن کشور ایران به نقض حقوق بشر که مقامات غربی با تمسک به آن تلاش کردند تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را بر ایران وارد کنند و هم چهره نظام اسلامی ایران را مخدوش کنند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به 16 مردادماه 1359 سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سال ها توجه ویژه ای به جهاد دانشگاهی داشته و دارند و مهمترین دلیل آن هم به خاطر ارزش و کاری است که آنان در مجموعه جهاد دانشگاهی انجام می دهند.

وی با عنوان اینکه جوهره جهاد دانشگاهی ایمان، علم، تلاش و کوشش است، تصریح کرد: مهمترین توصیه مقام معظم رهبری به این مجموعه، حفظ روحیه جهادی و انقلابی است که به حمد الله یکی دو سالی است که این مجموعه در شهرستان سامان افتتاح شده است و مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته است.

ملکپور لازمه جهاد دانشگاهی در شهرستان سامان را به خصوص در بحث آموزشی و فرهنگی با همت نوجوانان و جوانان دانست و اظهار داشت: اگر بحث های تحقیقاتی در این شهرستان انجام گیرد، طبیعتاً این شهرستان نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه سامان به فرا رسیدن 17 مرداد ماه سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌ها و شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی در افغانستان به دست گروه طالبان در سال 1377 و روز خبرنکار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز را به تمامی خبرنگاران در شهرستان سامان، اظهار داشت: در دنیای امروز و فضای جهان وظایف خبرنگاران بسیار سخت و مهم شده است و در دنیایی که اکثر رسانه های جهان با توجه به سلطه ای که نسبت به آنها هست حرف حق رو نمی زنند، به جز رسانه های همسو با نظام جمهوری اسلامی که منادی یک اتفاق متفاوت در جهان هستند.

امام جمعه سامان به باب چند نکته مهم در خصوص وظایف خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت: خبرنگاران باید در بیان حکیمانه حقایق و وقایع در حد مقدور، ایجاد امید، نشاط، اطمینان و آرامش در مخاطب، تلاش برای اعتلای کشور در همه عرصه ها، رعایت عفت و طهارت عمومی در جامعه، رعایت حق الله و حق الناس به خصوص در مورد آبروی مردم، نظام و کشور را مد نظر و لازمه کار خود بدانند.

وی همچنین در پایان با توجه به فعالیت خبرنگاران در عرصه رسانه، تاکید کرد: خروجی کار خبرنگاران در رسانه ها می بایست مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.

ارسال نظرات