مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

رفع مشکلات و تنگناهای موجود در خانواده‌های نیازمند یکی از مأموریت های کمیته امداد می باشد

مأموریت کمیته امداد رفع مشکلات و تنگناهای موجود در خانواده‌های نیازمند ازیک‌طرف و ترویج سنت حسنه انفاق ، احسان و نیکوکاری در جامعه به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند از طرف دیگر است.
کد خبر: ۸۸۹۷۱۵۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مراسم دیدار خادمان حرم مطهر رضوی از پنج نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خدابنده فعالیت‌های این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف را تشریح کرد.

هدایت صفری در این حاشیه این دیدار بابیان اینکه کمیته امداد با اندیشه امام راحل و به دستور ایشان 22روز پس از پیروزی انقلاب به‌منظور رسیدگی به خانواده‌های نیازمند تأسیس شد ، گفت : کمیته امداد به‌عنوان زیر مجموعه ای از بیت ولایت و به نمایندگی از ولی کار رسیدگی به نیازمندان جامعه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمیته امداد به‌عنوان کارکردهای نظام در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور عرضه می‌شود ، افزود : تلاش می‌کنیم با فعالیت اثربخش در حوزه رسیدگی به خانواده‌های نیازمند ذائقه دهک‌های پایین جامعه را از نظام ولایی شیرین‌تر کرده و کارکردهای کمیته امداد در حوزه فقرزدایی موجب امیدآفرینی در اقشار محروم جامعه شود.

صفری رسالت اصلی کمیته امداد را رفع فقر و محرومیت از خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و ادامه داد : مأموریت کمیته امداد رفع مشکلات و تنگناهای موجود در خانواده‌های نیازمند ازیک‌طرف و ترویج سنت حسنه انفاق ، احسان و نیکوکاری در جامعه به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند از طرف دیگر است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به جامعه مددجویی تحت حمایت این نهاد در استان اشاره و اظهار کرد: تعداد 22هزار و 500خانواده با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی افزود : کمیته امداد استان زنجان به 17هزار سالمند ، 13هزار زن سرپرست خانوار ، بیش از سه هزار یتیم و فرزند محسنین ، سه هزار و 700دانش‌آموز و دانشجوی مستعد نیازمند ، 768 بیمار خاص صعب‌العلاج و سرطانی در بخش‌های مختلف با استفاده از کمک خیران خدمت‌رسانی می‌کند.

صفری رویکرد این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف را فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت و توانمندسازی جامعه هدف عنوان و بیان کرد : با ایجاد اشتغال و بسترسازی برای تأمین معاش خانواده‌های نیازمند سالانه 10 درصد از جامعه هدف توانمند شده و از بدنه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از ارائه خدمات فرهنگی باهدف ارتقاء سطح دینی و معنوی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خبر داد و افزود : اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات باهدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه هدف و تعمیق باورهای دینی در آن‌ها از برنامه‌های مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است .

وی با اشاره به اینکه اقدامات کمیته امداد در حوزه فرهنگی زمینه‌سازی برای تقویت سطح باورهای دینی، اعتقادی و پرورشی خانواده‌های تحت حمایت است ، گفت :با اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات زمینه لازم برای رشد آگاهانه ایمانی و تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی در جامعه هدف فراهم می‌شود .

صفری به اعزام بیش از سه هزار و 900 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس و عتبات عالیات در سال گذشته اشاره کرد و افزود : اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به این سفرهای زیارتی در قالب گروه‌های مختلف مددجویی به‌ویژه مشهد اولی‌ها از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در سال جاری است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به سالمندان نیازمند و تکریم این گروه از جامعه هدف از اولویت‌های مهم خدمت‌رسانی کمیته امداد به نیازمندان است ، اظهار کرد: در تلاش هستیم با ارائه خدمات مؤثر به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد عزت‌نفس و کرامت انسانی این گروه از جامعه هدف را احیاء کرده و ارتقاء دهیم

ارسال نظرات