از ابتدای سال جاری یک هزار و 644 تخته فرش و به مساحت یک هزار و 989 مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تولید شده است.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مسئول اتحادیه فرش‌بافان زنجان بابیان اینکه رویکرد این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مستعدین اشتغال بر اساس علاقه‌مندی مددجویان تحت حمایت در قالب کارانگیزی ، مشاغل خانگی و طرح‌های خودکفایی از اقدامات کمیته امداد استان در حوزه اشتغال‌زایی برای جامعه هدف است .

هدایت صفری با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال باهدف افزایش توان خانواده‌های تحت حمایت در حوزه تأمین معاش ، توانمندی و خروج آن‌ها از چرخه فقر انجام می‌شود، افزود: اولویت کمیته امداد در حمايت از مددجويان تحت حمایت توانمندسازی آن‌ها به‌جای توان دهی از طریق اشتغال‌زایی با رویکرد مهارت‌آموزی و ايجاد شغل براي مددجويان است.

وی با اشاره به مستعد بودن مناطق مختلف استان درزمینهٔ فرش‌بافی و فراهم بودن بسترهای لازم در این استان در این بخش، تصریح کرد: از طرح‌هاي اشتغال‌زایی اجرايي كميته امداد در قالب مشاغل خانگی، طرح فرش‌بافی است که این طرح برای خانواده‌های مستعد شناسایی‌شده ایجاد می‌شود.

وی از فعالیت یک هزار و 911 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان در طرح فرش‌بافی با کمک این نهاد خبر داد و اظهار کرد : طرح‌های اشتغال فرش‌بافی از طریق پرداخت تسهیلات پنج تا هفت میلیون تومانی از محل منابع بانکی و اعتبارات كميته امداد باهدف درآمدزایی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و توانمندسازی آنان ایجاد می‌شود.

مدیرکل كميته امداد استان زنجان در ادامه به تولید یک هزار و 644 تخته فرش توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: مساحت کل فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان یک هزار و 989 مترمربع بوده است.

صفری افزود: فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای سال جاری 14میلیارد و 78میلیون ریال ارزش‌گذاری شده است .

وی به بازار سازی برای فرش‌های تولیدی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز اشاره وبیان کرد : فرش‌های تولیدشده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به این نهاد تحویل داده‌شده و پس از فروش مبالغ حاصل از آن به‌حساب مجریان طرح‌های اشتغال واریزمی شود.

صفري در خصوص خدمات حمايتي ارائه‌شده از سوي كميته امداد براي فروش محصولات مددجويان در اين بخش گفت: ایجاد بازارچه‌های فروش، انجام نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های مرتبط باهدف پایدارسازی طرح‌ها ازجمله اقداماتي است كه در اين بخش انجام می‌شود.

وي از آمادگی کمیته امداد استان برای توسعه طرح فرش‌بافی برای جامعه هدف این نهاد با همکاری اتحادیه فرش‌بافان استان خبر داد و افزود: ایجاد طرح‌های فرش‌بافی بر اساس استعداد مناطق مختلف به‌ویژه مناطق روستایی و علاقه‌مندی خانواده‌ها انجام می‌شود که توسعه این طرح برای خانواده‌های مستعد شناسایی‌شده در مناطق مختلف از برنامه‌های امسال کمیته امداد استان زنجان است.

ارسال نظرات