کد خبر: ۸۸۹۷۲۴۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل كميته امداد استان زنجان بابیان اينكه در هزاره سوم ، سازمان‌هایی بقاء و دوام‌دارند که یادگیرنده و دانشي هستند، گفت: سازمان‌هایی موفق هستند كه در آن مديريت دانش حاكم بوده و دانش ضمني به دانش آشکارتبديل شود.

هدايت صفري با تأکید بر اينكه براي رسيدن به هدف بايد منابع ، بسيج شده و نظارت و پايش و كنترل افزايش يابد، افزود: براي توفيق در كارها داشتن برنامه‌ریزی صحيح با زمان‌بندی مناسب از اولویت‌های كاري است.

وي اسلام را مجموعه‌ای از منظومه فكري عنوان كرد كه براي همه نيازهاي مادي و معنوي انسان برنامه دارد، ادامه داد: اسلام براي زندگي بشريت در همه بخش‌ها برنامه جامعي ارائه كرده است كه يكي از اين برنامه‌ها تعيين وظيفه براي مسلمانان در حوزه انفاق ، احسان و نيكوكاري است.

مديركل كميته امداد استان زنجان بابیان اينكه وظيفه حوزه مشارکت‌های مردمي در حوزه انفاق ، احسان و نيكوكاري زمینه‌سازی براي پيوند بين اغنيا و فقرا براي از بين بردن فقر است ، گفت: انجام خدمت به نيازمندان و درك درد و نياز يك نيازمند و همدلي با او ارزش است و وظيفه ما ايجاد همدلي بيشتر بين فقير و غني است.

وي با اشاره به اينكه فلسفه تشكيل جلسات ، ايجاد فهم مشترك براي گفتمان سازي در حوزه فقرزدائی و افزايش همدلي براي رسيدگي به امور فقرا است ، افزود: ما وظیفه‌داریم با نيت صالح و انگيزه درست و صحيح در افزايش مشاركت خيران در برنامه‌های كميته امداد را فراهم كنيم .

صفري با تأکید بر فعاليت زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه‌های مختلف به‌منظور ايجاد هم آهنگي و هم آوائي در كار ادامه داد: ارائه خدمت مبتني بر نياز و مديريت احسان و نيكوكاري با ايجاد اعتماد و اطمينان بخشي به خيران ، فضاسازي لازم براي خدمت‌رسانی اثربخش فراهم می‌شود.

وي بيان كرد: وظيفه ما در حوزه مشارکت‌های مردمي صرفاً کار اداری نيست ، بلكه پياده كردن احكام اسلامي در حوزه احياي سنت‌های حسنه اسلامي انفاق ، احسان و نيكوكاري در جامعه است.

مديركل كميته امداد استان زنجان در ادامه از ساماندهي صندوق‌های صدقات در معابر و اماكن خبر داد و گفت : به‌منظور زیباسازی و متناسب‌سازی صندوق‌های صدقات با مبلمان شهري و ایمن‌سازی آن‌ها ، صندوق‌های موجود در معابر و اماكن استان ساماندهي می‌شوند.

وي تعداد صندوق‌های صدقات موجود در معابر و اماكن را بیش از هفت هزار و 160عدد اعلام كرد و افزود: پنج هزار و 235 عدد از اين صندوق‌ها تا پايان شهريور مرمت ، جابجا و رنگ‌آمیزی می‌شوند.

صفري با تأکید بربا طراوت نگه‌داشتن صندوق‌های صدقات ادامه داد: صندوق‌های صدقات نماد كميته امداد در جامعه بوده و بايد با فعاليت اثربخش مناسب‌سازی اين صندوق‌ها با حس زیبایی طرح صدقات همخواني داشته باشد.

ارسال نظرات