خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر تیران به تبین حیات سیاسی امام رضا (ع) پرداخت .
کد خبر: ۸۸۹۷۲۴۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر تیران به تبین حیات سیاسی امام رضا (ع) پرداخت .

حجت الاسلام و المسلمین اکبر احمدی با اشاره حیات سیاسی امام رضا (ع) گفت : معصومین علیهم السلام  علاوه بر تبیین مسائل اعتقادی و احکام شرع و نیز مواعظ اخلاقی و تجهیز مخاطبین به فضایل اخلاقی ، زندگی و حیات سیاسی نیز داشتند.

 وی با بیان اینکه تبین اسلام ناب ، مخالفت و اعتراض به دستگاه خلافت و اقدام جهت بدست گرفتن حکومت و تأسیس حکومت ناب اسلامی سه محوری بود که ائمه در حیات سیاسی خود دنبال می کردند گفت : در دوران خلفای اموی و عباسی با تفسیر به رأی آیات  قرآن و سنت رسول الله(ص) سعی می شد مردم را نسبت به مفاسد دستگاه خلافت توجیه و تحمیق کنند و ائمه علیهم السلام با تبین اسلام ناب و مسائل عقیدتی و کلامی این نقشه و حقه دستگاه خلافت را خنثی می کردند .

و ی افزود: ائمه علیهم السلام مفسده ها و خطاهای دستگاه خلافت  را نادیده نمی گرفتند و با خلفا برخورد می کردند .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون گفت : ائمه علیهم السلام سعـی می کردند شرایط را به صورتی تدبیر کنند و به سمتی پیش ببرند که امکان تشکیل حکومت اسلامی به دست آن ها صورت بگیرد .

 وی گفت : امام رضا (ع) نیز از این نوع عمل مستثنی نبودند و در این مسیر مسئله ولایت عهدی امام نقطه عطفی بود . ولایت عهدی را مأمون برای مهارکردن حرکت شیعی و از قداست ساقط کردن آن به امام پیشنهاد کرد و آنقدر این سیاست مأمونی پیچیده بود که حتی نزدیکان او مانند ذوالریاستین از این مسأله بی خبر بود .

حجت الاسلام و المسلمین اکبر احمدی در ادامه افزود: امام رضا (ع) به توفیق الهی این تهدید پیچیده را مدیریت کرد و فرصت نابی برای شیعه ایجاد کرد به طوری که سال 201 هجری که اولین سال ولایت عهدی امام (ع) بود؛ پر برکت ترین ایام برای شیعه بود و امام (ع) و حرکت شیعی قداستی دو چندان در نظر مردم پیدا کرد . و نیز منصب ولایت عهدی تریبونی شد برای بیان و تنفذ دادن افکار شیعی در بین مردم تا جایی که مأمون از ادامه ولایت عهدی امام احساس خطر کرد و به راه سلف خویش رفت و نهایتاً برخورد حذفی با امام معصوم (ع) کرد و ایشان را به شهادت رساند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها