جهاددانشگاهی در عمل ابعادی از اقتصاد مقاومتی را نشان داده است

جهاددانشگاهی در عمل، ابعادی از اقتصاد مقاومتی را نشان داده و با وجود کمترین امکانات و مشکلات عدیده، با تکیه بر توانمندی نیروها و امکانات خود توانسته است افتخارات زیادی برای کشور ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۵۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفتگویی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با خدماتی که در 37 سال گذشته در حوزه های مختلف ارائه کرده است افزود: این مجموعه به عنوان یکی از رویش­های انقلاب اسلامی بر پایه آرمان­های انقلاب بنا شده و در بطن دانشگاه و در راستای تعامل و ارتباط بین دانشگاه­ و صنعت عمل نموده است.

جواد فرخی با بیان اینکه واگذاری وظیفه تدوین نقشه جامع علمی کشور، نشان دهنده جایگاه جهاددانشگاهی در بین مسئولان ارشد نظام می باشد خاطرنشان کرد: این نهاد با طرح ها و ایده های خود چه در زمینه علمی و دانش بنیان و چه به لحاظ فرهنگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند با تکیه بر توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، امور تجاری و مالی متناسب به دستگاه‌های اجرایی کمک کند و همگام با نیازهای روز در عرصه اقتصادگام بردارد.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه آموزش و صدور فناوری‌های تولید شده به جوامع هدف را کار بسیار ارزشمندی این نهاد در کشور خواند و تصریح کرد: همه واحدهای جهاد دانشگاهیموظفند برپایه نیازهای ملی و مزیت­های استانی خود فعالیت شاخص انجام دهند و بر اساس این اولویت­ها در راستای اقتصادی مقاومتی گام بردارند.

مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اقداماتی که در توسعه استان می تواند تاثیرگذار باشد اظهار داشت: این نهاد با الگو قراردان اقتصاد مقاومتی و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و بهره گیری از توانمندی های نیروی انسانی خود امیدوار است با برنامه ریزی مناسب و اصولی، گام های اساسی در توسعه اشتغال و تولید کشور و استان بردارد.

فرخی ورود قدرتمندانه جهاددانشگاهی به برنامه ها و طرح های کلان استانی را نوعی حسن اعتماد در دستگاه ها و سازمان­های کارفرما اعم از دولتی و بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: این مجموعه بر اساس برنامه و زمان بندی مناسب، ایجاد اعتماد و جلب رضایت کارفرما و متولی برنامه­ها، گام مهمی در تبیین و تثبیت جایگاه خود در استان برداشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت پژوهش و فناوری واحد اردبیل در چهار حوزه سلامت باروری، گردشگری سلامت، کشاورزی (فندق و گیاهان داروئی) و مطالعات شهری وارد فعالیت دارد و با عقد قرارداد وارد طرح های تحقیقاتی در مباحث علوم انسانی نموده اند.

فرخی به فعالیتهای جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال 1395 اشاره کرد و افزود: افتتاح آزمایشگاه تحقیقات گیاهان دارویی در شهرستان گرمی، تصویب طرح" راه اندازی خط تولید نشاسته پلیمری (حفاری) از سیب زمینی با ظرفیت یک هزار تن در سال " بعنوان طرح کلان ملی استانی، ایجاد ظرفیت برای اخذ گروه پژوهشی در زمینه فندق، فعالیت برای توسعه گیاهان دارویی، عملیات احداث مجتمع درمانی جهاددانشگاهی در سرعین و اجرای چندین طرح تحقیقاتی و مطالعاتی از جمله مهمترین اقدامات این معاونت در سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه دوره گیاهان داروئی و مبانی کاربرد گیاهان داروئی در درمان بیماریها توسط معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی 598 پرونده تشکیل شده که 295 از زوجین به روش IUI و 105 زوج به میکرواینجکشن مورد درمان قرار گرفتند.

 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: صغرا جوادی

ارسال نظرات
آخرین اخبار