رئیس پلیس فتای استان زنجان:

پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حساس همواره یک ضروری است

کد خبر: ۸۸۹۷۳۲۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای استان زنجان درخصوص راه‌های محافظت در برابر باج‌افزارها گفت: اولین و اساسی‌ترین کار برای مقابله با باج افزارها این است که به هیچ عنوان اطلاعات مهم و حساس را روی سیستم‌ها ذخیره نکنید.

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لوافزود: پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حساس همواره یک ضرورت است لذا همیشه دو فایل پشتیبان یا Back up داشته باشید. یکی روی حافظه خارجی و یکی در فضای ابری مانند Drop Box یا Google drive و غیره.

وی با بیان اینکه سیستم عامل و تمام نرم‌افزارهای نصب شده روی آن را همیشه به روز نگاه دارید، اظهار داشت: حتما برای افزایش امنیت تنظیمات امنیتی و حریم شخصی مرورگرتان را چک کنید.

سرهنگ آدینه‌لو در ادامه ارسال باج افزار توسط ایمیل را یک شگرد قدیمی خواند و تصریح کرد: کاربران هرگز ایمیل‌های اسپم یا فرستنده ناشناس را باز نکنند، ضمن آن‌ که ضمیمه ایمیل‌های اسپم یا مشکوک را دانلود نکنند، هرگز روی لینک ایمیل‌های اسپم، مشکوک و فرستنده ناشناس هم نباید کلیک کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به استفاده از ابزارهای امنیتی ضد باج افزارها به کاربران توصیه کرد: حتما از یک آنتی‌ویروس و ضد نرم‌افزار مخرب مطمئن و به روز استفاده کنید همچنین استفاده از ابزارهایی که ترافیک اینترنت را فیلتر می‌کنند را فراموش نکنید.

این مقام انتظامی یادآور شد: حتما برای افزایش امنیت تنظیمات امنیتی و حریم شخصی مرورگرتان را چک کنید، برای محافظت در برابر تبلیغات مخرب حتما از یک مسدود کننده تبلیغات یا ad-blocker استفاده کنید.

وی تاکید کرد:هرگز فکر نکنید که شما قربانی باج افزارها یا هکرها نخواهید بود. بهتر است با رعایت نکته‌های گفته شده در برابر این حمله از اطلاعاتتان محافظت کنید تا بعدا به فکر راه چاره برای خلاص شدن از آن باشید.

سرهنگ آدینه‌لو در پایان با بیان اینکه روزانه هشدارهای پلیسی در سایت پلیس فتا برای اطلاع و آگاهی شهروندان درج می‌گردد، تا با مطالعه آنها سطح دانش و آگاهی شهروندان افزایش یابد، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس‌ www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار