توافق نامه بهینه سازی پالایشگاه تبریز بین ایران و کره جنوبی امضا شد

توافق نامه همکاری میان ایران و کره جنوبی برای تأمین فاینانس و اجرای طرح ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده های پالایشگاه تبریز به امضا رسید.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۳۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در حاشیه این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: توافق نامه همکاری میان شرکت پالایش تبریز و کنسرسیومی متشکل از شرکت های مهندسی و ساختمان اس کی (SKEC) از کره جنوبی و طراحی و ساختمان نفت (ODCC) از ایران ، امضا شد.

غلامرضا باقری دیزج افزود: این توافق نامه در حضور مقامات عالی رتبه دولتی و پارلمانی دو کشور با هدف تبدیل نفت کوره به فرآورده های با ارزش بالاتر مطابق استاندارد یورو 5 به امضاء رسید.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه ۱.۶ میلیارد یورویی از طریق طراحی و مهندسی، خرید، تأمین کالا و تجهیزات، ساختمان و نصب از طریق کنسرسیوم ایرانی کره ای و تأمین فاینانس از منابع مالی بانک های کره جنوبی خواهد بود.

باقری یادآور شد: با امضای این قرارداد ۴۸ ماهه نفت کوره از 20 درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه به کمتر از 2 درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده های پالایشگاه نفت تبریز از جمله بنزین، گازوئیل، تاسیسات گوگردزدایی و دیگر تاسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش از این با توافق میان کارفرما و پیمانکار ، قراردادی به منظور عملیات امکان سنجی فنی - اقتصادی با هدف کاهش تولید نفت کوره و ارتقای کیفی فرآورده ها با شرکت SKEC کره جنوبی به امضا رسیده بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: پس از گذشت یکسال با تکمیل مطالعات امکان سنجی فنی - اقتصادی پروژه توافق نامه این همکاری با اعلام آمادگی KOREA EXIM BANK در حمایت از این پروژه به صورت Head Of Agreement (HOA) نهایی و امروز به امضای طرفین رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها