خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

سیاست تعامل با غرب نباید به زیرسلطه رفتن کشور منجر شود

امام جمعه ارومیه گفت: عمل به سیاست تعامل با غرب نباید به زیرسلطه رفتن کشور منجر شود بلکه باید با حفظ عزت و مصلحت کشور به فکر تعامل با جهانیان بود.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۵۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی در آئین عبادسی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به مسئله حج اظهار کرد: حضور دوباره حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره یکی از نعمات بزرگ الهی است.

وی افزود: مسئله حج موضوعی بسیار با اهمیت است به گونه‌ای که در قرآن نیز به آن اشاره شده است و این کار وظیفه‌ای برای مردم در راه خداست و هرکس استطاعت داشته باشد واحب است در سرزمین مکه حضور یابد و اگر فردی دچار کفر عملی شود و حج را به‌جای نیاورد هیچ مشکلی برای خداوند پیش نمی‌آید.

قریشی بیان کرد: عده‌ای که علیه حج سخن می‌گویند و مردم را از این واجب بازمی‌دارند برخلاف سخنان خداوند متعال است و این فریضه الهی یک وظیفه و عمل سیاسی و عبادی است که مسلمانان غنی باید این مهم را لبیک گویند و اکر کعبه از زیارت کنندگان خالی شود عذاب الهی بر ما ورود می‌کند و خلاف دین است.

وی خاطرنشان کرد: دیدار مردم از حجاج اقدامی بسیار خوب است ولی دیدار فرد عازم با آشناهای خود و کسب حلالیت از آنان بسیار بهتر از دیدار بقیه با فرد است و دومین نکته به دوری از تنبلی‌ها اشاره دارد که شامل زکات و خمس می‌شود و فرد نباید با چنین وضعیتی به زیارت خانه خداوند مشرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جریان تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری گفت: مسئله تنفیذ در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و رأی مردم به رئیس‌جمهوری مقبولیت می‌دهد و قدرت اجرایی را به‌دست می‌آورد و مشروعیت در این میان نیز نیاز است که رأی مردم این مووع را به‌وجود نمی‌آورد و مشروعیت بر عهده رهبری است.

وی تصریح کرد: دشمنان نباید در هیچ زمانی فراموش شوند و اگر در غفلت به‌سر ببریم دشمنان به ما ضربه می‌زنند چرا که اعمال ما را به‌خوبی زیر نظر دارند و برطرف کردن مشکلات مردم یکی دیگر از وظایفی است که باید مدنظر دولت باشد و تمامی این سخنان از آیات الهی و سخنان ائمه (ع) گرفته شده است.

قریشی بیان کرد: تعامل با جهانیان بسیار خوب است ولی نباید زیرسلطه دشمنان برویم و باید با عدالت با آنان برخورد کنیم و در مقابل لطه طلبان که آمریکا در أس آن‌ها قرار دارد به سختی برخورد کرد و مسئولان کشور و ملت اسلامی باید در مقابل کارشکنان ایستادگی کنند.

ارسال نظرات