کاهش ۱۲ درصدی دانشجویان علمی کاربردی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۲ درصدی دانشجویان علمی کاربردی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۹۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
محمد سبحانی در نشست خبری با رسانه های محلی گفت: در واحد آموزشی علمی کاربردی وابسته به جهاد دانشگاهی هم اکنون هزار و 150 دانشجو در 10رشته مشغول به تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته که هزار و 350 نفر بود 12درصد کاهش داشته است.
وی علت کاهش دانشجویان این واحد دانشگاهی را کاهش رشد جمعیت و افزایش تعداد مراکز آموزشی دانشگاهی دراستان دانست و افزود: علاوه بر مرکز علمی کاربردی در دو واحد آموزشی کوتاه مدت در شهرهای یاسوج و دهدشت هزار و 100 نفر در شته های معماری،حسابداری، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر و عمران مشغول به تحصیل هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در سطح استان چهار طرح در زمینه های، خدماتی، درمانی، فرهنگی و پژوهشی در دست اجرا دارد گفت: درمانگاه عمومی با محوریت سرطان سینه و سلامت کده طب سنتی یکی از این طرحهاست که مجوزهای لازم برای راه اندازی از علوم پزشکی اخذ شد و ساختمان آن نیز آماده است که در صورت تایید کارشناسان علوم پزشکی به زودی این درمانگاه در خیابان کاشانی یاسوج راه اندازی می شود.
سبحانی مرکز بسته بندی گیاهان دارویی به همراه آزمایشگاه ویژه این مرکز را یکی دیگر از طرحهای در دست اجرای جهاد دانشگاهی استان بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به یک میلیارد و 250 میلیون تومان دیگر نیاز است.
وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار این طرح به زودی به بهره برداری خواهد رسید اضافه کرد: در صورت راه اندازی این طرح زمینه اشتغال12 نفر فراهم شده و این مرکز به یکی از قطبهای مهم گیاهان دارویی کشور تبدیل می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه مرکز خدمات تخصصی دست یافته های ادارات در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید گفت: مجتمع فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نفت و گاز گچساران یکی دیگراز طرحهای در دست اجرای جهاد دانشگاهی است که درصورت تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح شهریورماه امسال به بهربرداری می رسد.
وی افزود: با بهره برداری از این 4 طرح در دست اجرا درجهاد دانشگاهی استان زمینه اشتغال 50 نفر فراهم می شود.
ارسال نظرات