پیش بینی می‌شود امسال ۸ هزار تن لیمو ترش از باغ‌های باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۴۰۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

رئیس جهاد کشاورزی باشت با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی، دیم و باغ در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این رقم ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت آبی و دیم و ۴ هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
شمشیری افزود: هزار هکتار باغات مثمر لیمو ترش در باشت وجود دارد که پیش‌ بینی می‌شود از این باغات امسال ۸ هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه ۴۵ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است گفت: در ۴۰ هکتار از این مقدار به لیموو در ۵ هکتار استویه و نعناع فلفلی کشت شد.
جواد شمشیری با اشاره به کشت انواع محصولات کشاورزی تابستانه در دو هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان ادامه داد: از این مجموع ۳۳۰ هکتار به کشت برنج، ۳۵۰ هکتار ذرت، ۲۹۰ هکتار ماش، ۱۵ هکتار کنجد و ۱۰ هکتار نیز لوبیا کاشته شده است.
وی بابیان اینکه امسال در ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان صیفی جات کشت شده است افزود: پارسال ۵۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت صیفی‌جات رفته بود.
شمشیری گفت: پارسال در هزار و ۲۹۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان ذرت کشت شده بود که با توجه به کم آبی کشت این محصول کاهش چشمگیری داشته است.
ارسال نظرات