خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

نماز جمعه نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی و بصیرت مردم دارد

حجت الاسلام امینی گفت: نماز جمعه در آگاهی بخشی و افزایش بصیرت مردم نقش بسیار مهمی دارد.
کد خبر: ۸۸۹۷۵۷۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام  والمسلمین عباس امینی در پنجاه وچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه در آگاهی بخشی و افزایش بصیرت مردم به عنوان یک جایگاه مقدس در توسعه فرهنگ دینی  و ...نقش بسیار مهمی دارد.

وی ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن سالروزتشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این شورا یکی از نهادهای تاثیر گذار نظام اسلامی است که در سه دهه گذشته در مناسبت های مختلف ملی ، مذهبی و ... در برگزاری ، هدایت و راهبری نقش خود را به خوبی ایفا نموده است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود در مورد تاثیر گذاری بیشتراین جلسات در فرهنگ عمومی شهرستان گفت: برای این منظور ٦ کارگروه تشکیل شده تا مسایل مورد نظر، نخست دراین کارگروه ها با حضور کارشناسان بررسی گردد و سپس در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود.

وی وضعیت آب آشامیدنی شهرستان را بحرانی عنوان کرد و افزود : صرفه جویی و مدیرت در مصرف آب آشامیدنی  ضروری دانست و این امر نیازمند همکاری و درست مصرف نمودن همگانی دارد .

حجت الاسلام حسین پور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود هم در این جلسه گفت: این شورا با دستور امام راحل تشکیل شد تا برنامه های ملی و مذهبی و ... را در سطح کشور اجرا نماید.

وی با اشاره به اینکه یکی از هدف های فعالیت این شورا ، حضور مردم در صحنه های سیاسی ، اجتماعی و ... افزود : هر ساله ١٥ مناسبت های ملی ومذهبی در کشور برگزار می شود که برنامه ریزی آن ها برعهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

احمد خرم معاون فرماندار شاهرود هم اشاره ای به فرا رسیدن روز خبرنگار کرد و گفت: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان  هستند.

وی پیشنهاد کرد، دبیری کارگروه های زیر نظر شورای فرهنگ عمومی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود تا هماهنگی لازم بین این کارگروه ها بوجود آید.

حجت الاسلام حمید عبدالهیان مدیر تبلیغات اسلامی شاهرود هم در مورد برگزار یادواره آیت الله طاهری امام جمعه فقید دوران انقلاب اسلامی در شاهرود، گفت: دبیرخانه برگزاری این یادواره جهت هماهنگی بهتر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: برای شناساندن بهتر مقامات علمی این شخصیت بزرگ، لازم است از برخی اعضای خانواده ایشان نیز برای مشارکت در امور دعوت گردد.

شعبانعلی آشوری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز گفت: پس از تصویب برگزاری یادواره آیت الله طاهری در شورای فرهنگ عمومی، موضوع در نامه ای جهت هماهنگی های لازم به اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اعلام شد.

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده ، یادواره آیت الله طاهری در ٦ماهه دوم سالجاری برگزاری  می شود.

در این نشست تعدادی ازاعضا هم  در مورد موضوعات جلسه بحث و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها