تحقق اقتصاد مقاومتی با اعتماد بر تولید داخلی
مسئول بسیج کارگری استان ایلام با اشاره به اینکه رشد اقتصادی دانش بنیان مستلزم نگاه‌ ویژه‌ای از سوی مسئولین است، گفت:اقتصاد هر کشور باید با تکیه بر توان و تخصص داخلی پایه ریزی شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۰۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، احمد ایوبی مسئول بسیج کارگری ایلام اظهار داشت: اقتصاد هر کشوری باید با تکیه بر توان و تخصص داخلی پایه ریزی شود تا بتواند در شرایط مختلف پایداری و سازگاری خود را حفظ کند.

وی افزود: تاکنون در زمینه های اقتصادی سیاست های گوناگونی در کشور ابلاغ شده است مثل سیاست‌های تولید ملی، اصل 44، امنیت سرمایه گذاری و غیره که هدف از این سیاست ها ارائه ی نقشه ی  راه و تدوین شاخص های راهبرد آن است.

مسئول بسیج کارگری ایلام با توجه به مجموعه سیاست‌های تدوین شده اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز در واقع یک الگوی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است که متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور تدوین و ابلاغ شده و با توجه به شرایط کشور در ایجاد ارتباط با اقتصاد جهانی با حفظ اصول و ارزش های خود از جمله استقلال طلبی عزت مداری و اصرار نظام جمهوری اسلامی بر عدم تاثیر سیاست های قدرت های استکبار و سلطه بر کشور نیازی مشهود ملموس و ضرورتی غیر قابل انکار است.

ایوبی در پایان خاطر نشان کرد: از مهم ترین مشخصه های اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن و اتکا بر دانش است یعنی اینکه: از پیشرفت های علمی استفاده می کند به پیشرفت های علمی تکیه می کند و اقتصاد را بر محو علم قرار می دهد از این رو توجه به این جنبه از اقتصاد مقاومتی که رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور را در پی دارد نیازمند توجه جدی مسئولان به مسائل اساسی کشور و استفاده از این دانش در مسائل اساسی جامعه و اقتصاد است.


ارسال نظرات