مجموعه داستان «جنت ده بیر آلما آغاجی وار» در کتابخانه مرکزی اردبیل مورد نقد و بررسی جمعی از صاحبنظران حوزه ادبیات قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۲۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در نشست نقد و بررسی این مجموعه داستان که با حضور جمعی از کتاب دوستان و هیأت منتقدین متشکل از دکتر کاظم نظری بقا( شاعر و پژوهشگر)، دکتر وحید ضیائی(شاعر و پژوهشگر)، رضا کاظمی(نویسنده) و یعسوب محسنی( نویسنده ) برگزار شد، رونمائی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب تألیفی اعضای کتابخانه های عمومی را یکی از برنامه های غنی کتابخانه ها برشمرده و گفت: کتابخانه های عمومی استان آمادگی دارند برای اثر هر عضوی از کتابخانه که مورد تأئید نهاد کتابخانه های عمومی و کارشناسان اداره کل باشد، نشست های معرفی، نقد و بررسی برگزار کنند.

دکتر رباب عزیزخانی، حمایت از نویسندگان بومی را موجب تقویت موج توسعه فرهنگی استان دانسته و افزود:

باید زمینه های لازم برا شناسائی و شکوفائی استعدادهای ادبی، هنری و علمی افراد مهیا شود.

وی ، رویکرد بانوان به حوزه تألیف و پژوهش را امیدوار کننده بیان کرده و خاطرنشان ساخت: تألیفات بانوان جوان استان نشان میدهد که این عزیزان علاوه بر صلاحیت علمی و استعداد، جسارت و شجاعت حضور در عرصه های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی را دارند.

در این نشست، مؤلف مجموعه داستان «جنت ده بیر آلما آغاجی وار» نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سیر نگارش مجموعه، آن را داستان هائی ترکی در حوزه جنگ و فرهنگ عاشورائی توصیف کرد.

توران قربانی صادق اظهار داشت: کتاب «جنت ده بیر آلما آغاجی وار» با درون مایه های فولکلور به روایت حکایت هایی از جنگ و ایام محرم با خصوصیت بومی اردبیل میپردازد که شاید برخی از آنها، حافظه مشترک همه ما باشد.

این نویسنده، زبان ترکی بکار رفته در داستانهای کتاب را به زبان معیار گفتار اردبیل بسیار نزدیک دانسته و افزود: این مجموعه، مملو از اصطلاحات و تکیه کلام های قدیمی اردبیلی است که مطمئناً برای همه ما خاطره انگیز هستند.

 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: شهرام آموزگار
ارسال نظرات