آغاز برداشت میوه گرمسیری گاروم زنگی در هرمزگان

برداشت میوه گرمسیری گاروم زنگی در هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۰۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:گاروم زنگی یا لوز میوه‌ای به‌صورت پراکنده در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان کشت می‌شود.
 

مسعود گرگیج با بیان اینکه میوه درخت گاروم زنگی بیضی‌شکل و در رنگ‌های قرمز و زرد به‌اندازه بادام است و مزه شیرین و کمی‌ترش دارد، افزود: این درخت در استان به‌صورت پراکنده کشت می‌شود و آماری از سطح زیر کشت در دست نیست.

 

وی با اشاره به اینکه برداشت گاروم زنگی از نیمه مرداد آغازشده و تا اواخر شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: این درخت تا ۳۵ متر شبیه به چتر چندطبقه رشد می‌کند و به خاطر زیبایی و سایه‌دار بودن به‌عنوان درخت زینتی در مناطق شهری کاشته می‌شود.

 

گرگیج با بیان اینکه برگ‌های درخت گاروم زنگی پهن و بزرگ است و در فصل پاییز به رنگ‌های پاییزی درآمده و می‌ریزند، تصریح کرد: این درخت، بومی کشورهای هند، سریلانکا، بنگلادش و اندونزی است و در نواحی ساحلی و گرمسیری دنیا کشت می‌شود.

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: مغز این میوه ارزش خوراکی فراوانی دارد و دارای انواع مواد معدنی، ویتامین، کربوهیدرات و ۱۶ درصد روغن است.

 

وی اضافه کرد: در کشورهای گوناگون از برگ‌ها و پوست درخت لوز به شکل گسترده‌ای در پزشکی سنتی و درمان بیماری‌های اسهال خونی بهره می‌برند.

 

  انبه، گواوا، گاروم زنگی، چیکو، کنار و سه پستان از دیگر میوه‌های گرمسیری استان هرمزگان است.


ارسال نظرات