خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان از برگزاری مراسم روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران برتر استان توسط سپاه در قم خبرداد.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۰۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه اصحاب رسانه طلایه داران جنگ نرم هستند ابراز داشت: وظیفه همه نهادها است که سالروز شهادت غریبانه محمود صارمی، را به عنوان روز خبرنگار گرامی دارند و از پرچم داران این عرصه تجلیل کنند.

احمد بیطرفان گفت:  17 مرداد بهترين فرصت است كه نگاهي هر چند كوتاه به فعاليت ها، خدمات و تاثيرات فعالان عرصه خبر در جامعه داشته باشيم.

وی تصریح کرد: نقش خبرنگاران در جنگ تحميلي نیز انكار ناپذير است و آنان در طول هشت سال دفاع مقدس با توليد هزاران خبر و گزارش برگ زريني از تاريخ خبرنگاری و روزنامه نگاري كشور را به نمايش گذاشتند.

وی ادامه داد: آنان با رشادت و فداكاري هاي خود در دفاع مقدس از بين گلوله ها، خمپاره ها و ميدان هاي مين، گزارش و خبر تهيه مي كردند. به طوری که در آمار 244 شهيد خبرنگار به ثبت رسیده است.  

بیطرفان با بیان اینکه، اگر خبرنگاری را یک رسالت بدانیم، مسئولیت خبرنگار بسیار خطیر و حساس است، اظهار کرد: باید بخشی از نیازهای کشور و استان را اصحاب رسانه با فرهنگ سازی برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار در محل وقوع رويدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است. او بايد به كشف حقيقت ها بپردازد و آن را در كمترين زمان به مخاطبان خود برساند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم که فرموده اند: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس» گفت: ويژگي حق محوري، حق طلبي و حق گويي، از مهم ترين ويژگي هاي يك خبرنگار موفق و خداترس است.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، امسال توسط سپاه استان قم، باشکوه تر از سالیان قبل برگزار می شود افزود: در این مراسم که نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استانی حضور دارند از  سخنرانی سردار رمضان شریف، معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران بهره خواهیم برد. 

بیطرفان با بیان اینکه مراسم روز خبرنگار چهارشنبه 18 مردادماه برگزار می‌شود، گفت: در این همایش قرار است از خانواده شهید حجت الاسلام تقوی به عنوان شهید رسانه ای قم که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید با حضور مسئولان تجلیل شود.

وی در پایان ابراز کرد: در این برنامه که به همت معاونت روابط عمومی و سازمان بسیج رسانه سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار می شود از خبرنگاران فعال استان که در زمینه انتشار و اطلاع رسانی اخبار سپاه و بسیج اهتمام بیشتری داشتند تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها