امام جمعه مشگین‌شهر گفت: ریاست جمهوری با مراسم تنفیذ اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند در صورتی که رئیس جمهور از مسیر انقلاب خارج شود تنفیذ برداشته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۵۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز این فته شهرستان مشگین شهر با اشاره به افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی گفت: این پایگاه، اولین پایگاه سکوی ثابت ایران و مدرن‌ترین پایگاه غرب آسیا محسوب می‌شود که از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و قابلیت پرتاب ماهواره‌هایی با کاربری‌های مخابراتی، هواشناسی، موقعیت‌یابی، اینترنت اشیا و خدمات آی تی و مخابرات ماهواره‌ای را داراست.

این پایگاه بعد از نقض برجام و اعمال تحریم‌های جدید بع دست جوانان تحصیل کرده ایران اسلامی افتتاح شد و جمهوری اسلامی ایران به جمع هشت کشور دارای این فناوری پیوست و جمهوری اسلامی یاران با این فناوری پاسخ تمام تهدیدها و تحریم‌های غرب را با تمام توان خواهد داد.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: برگزاری این مراسم پشتوانه و تعهدی بزرگ برای ریاست جمهوری است که براساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی بعد از امضاء حکم ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب برای 4 سال آینده اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند لذا برگزاری مراسم تنفیذ جزء اختیارات رهبری است و تا زمانی که این مراسم برگزار نشود رئیس جمهور هیچ گونه صلاحیتی در جهت ایفای نقش در مقام رئیس جمهور ندارد.

وی افزود: برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری یکی از مراسمات مهم و بنیادی جمهوری اسلامی ایران است که در این مراسم علاوه بر مشروعیت میثاقی با ولایت فقیه می‌بنند تا تمام موضع‌گیری و برنامه‌ها در راستای منویات و هدایت‌های رهبری انجام گیرد در غیر اینصورت تفیذ از اعتبار ساقط می‌شود.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به بیانات امام راحل گفت: تا زمانی رئیس جمهور مورد تایید است که در مسیر اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد و رئیس جمهور قانوناً خود را موظف به پاسگویی به مقام معظم رهبری است لذا اگر رئیس جمهور از مسیر انقلاب خارج شود تنفیذ برداشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ نکاتی را بیان کردند که عبارتند از استقلال عدالت، جانبداری از محرومان و مستضعفان جامعه، اجرای احکام اسلام ناب محمدی، تقویت عزت ملی، توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، صراحت در بزرگداشت ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در پایان حکم تنفیذ با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را سر فصل دولت دوازدهم عنوان کرد.

امام جمعه مشگین‌شهر همچنین تشریح 10 توصیه مقام معظم رهبری در این مراسم پرداخت و گفت: مسئولیت امانت الهی است، اولویت‌ها باید رعایت شود که ریشه‌کنی فقر و ایجاد اشتغال اولویت اول جامعه است، طبق برنامه ششم حرکت شود، اتحاد ملت باید محترم شمرده شود، از منتقدین حمایت شود، دغدغه‌های مردم شنیده شود، نیروهای انقلابی سرمایه‌های این کشور هستند قدر آنان را بدانید، تعامل با دنیا انجام گیرد اما در تعامل بین المللی از توسزه‌های دشمن غافل نشوید، در زمینه اقتصادی و فرهنگی تلاش شود، بر خدا توکل شود از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری بود.

وی تاکید کرد: بعد از مراسم تنفید ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی و در حضور قرآن کریم سوگند یاد خواهد کرد تا مصالح نظام را بر هر چیز ترجیح دهد و منافع ملت را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام باوقار در پایان گفت: دولت دوازدهم باید به تجربه 40 ساله نظام و دولت یازدهم توجه کند تا در چهار سال آینده دولتی موفق و در شأن جمهوری اسلامی ایران ظاهر شود و در خدمت ملت ایران باشد.

منبع: پایگاه خبری سفیرمشکین

ارسال نظرات