عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه با هدف گذاری رشد 8 درصدی سعی شده تا کاستی های گذشته را جبران کنیم و امیدواریم با همت و همکاری تمام قوا این هدف محقق شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۶۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، آبان ماه سال 1382 بود که رهبر معظم انقلاب طی اقدامی انقلابی سند چشم انداز 20 ساله ای را ابلاغ کردند تا کشور در این مدت به قله پیشرفت، توسعه و سازندگی در منطقه برسد. این برنامه علی‌رغم اینکه به صورت کلی بیان شده بود، اما راه روشنی برای دولت ها بود تا با بسیج امکانات، اختیارات و تدابیر خاص بتوانند کشور را هرچه بیشتر به اهداف این سند نزدیکتر کنند.

امروز اما دولت دوازدهم آخرین دولتی است که باید اقدامات پایانی رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 را عملیاتی کرده و دولت بعد، دولت رونمایی کننده از سند مذکور است. با این حال این سؤال پیش می آید که با وجود وضع نابسامان اقتصادی در همه بخش های کشور که در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است، چطور می توان انتظار تحقق یافتن اهداف این سند را داشت؟

سید محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه سند چشم انداز 20 ساله یک نقطه قوت برای جمهوری اسلامی ایران است که مسیر روشنی را برای حرکت کشور ترسیم کرده، اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه های میان مدت یعنی همان برنامه های پنج ساله توسعه ای که تا به امروز برنامه های چهارم و پنجم نیز در زمان اجرای سند چشم انداز 1404 بوده است، موفقیت لازم را کسب ننموده، نتوانسته ایم تاکنون به اهداف سند 20 ساله نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه با هدف گذاری رشد 8 درصدی سعی شده تا کاستی های گذشته را جبران کنیم و امیدواریم با همت و همکاری تمام قوا این هدف محقق شود، چرا که اگر به این هدف دست یابیم، توانسته ایم حدود 50 درصد از عقب ماندگی های دو برنامه قبلی را در برنامه ششم جبران کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز برای تحقق کامل اهداف سند چشم انداز 1404 مناسب نیست، افزود: ما به کشور نخست منطقه تبدیل نخواهیم شد مگر انکه واقعا یک نگاه هم دلی و وحدت و مدیریتی جهادی، طبق منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم و با یک استراتژی کار، تمام اقشار را در جهت رشد و توسعه کشور بسیج کنیم.

ارسال نظرات