آتش به اختیار کلیدواژه طلایی برای نجات فرهنگ کشور است/ درک غلط از آتش به اختیار عده ای را گمراه کرده است
کد خبر: ۸۸۹۷۸۲۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  قاسم احمدی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی بسیج پرس در مورد اقدامات عجیب برخی در کشور در مسئله "آتش به اختیار" و همچنین تلاش غربی ها در راستای نفوذ فرهنگی در کشور، گفت: بعد از بیان طرح مسئله آتش به اختیار توسط مقام معظم رهبری متاسفانه تعریف دستی از طرف جناح اصول گرا و اصلاح طلب از این کلید واژه طلایی نشد و ارائه یک تعریف غیرمنسجم سبب شد تا پیاده نظام فرهنگی جامعه دچار چندگانگی شود.
وی ادامه داد: این چندگانگی باعث شد مسائل مختلفی به وجود آید. اما شخص مقام معظم رهبری با تببین درست و به جای این کلیدواژه از سوءاستفاده از آن جلوگیری کردند به عبارتی عدم تعریف منسجم موضوع آتش به اختیار باعث شد در روز عید فطر مقام معظم رهبری وارد عمل شده و تعریفی به عنوان کار فرهنگی خودجوش ارائه دهند.
استفاده از نیروها و دانشجوهای حزب الهی برای اجرای مسئله "آتش به اختیار"
احمدی با اشاره به اینکه دستگاه فرهنگی کشور برای تعریف واجرای این امر باید از حجم کارهای روزمره مقطعی خود کم کرده و زمانی را برای اجرای فعالیت های خودجوش و شبکه سازی این موضوع قرار دهد، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهاو ظرفیت های ممتاز فرهنگی مانند دانشجویان دغدغه مند، افراد علاقه مند و خوش فکر و همچنین شبکه سازی در این موضوع می تواند جزء مقدمات اصلی باشد که در میان مدت اهداف تعیین شده مسجل شود.
این کارشناس فرهنگی در ادامه تاکید کرد: یک فرمان ۱۰ بندی در خصوص کارهای تشکیلاتی توسط شهید بهشتی ارائه شده است که باید برای مقدمات آتش به اختیار از این ده بند استفاده و عمل شود. شهید بهشتی در این فرمان تشکیلاتی گفته است، از افرادی که ایمان و ارتباط قوی دارند باید استفاده و آن هایی که جزء اقلیت ها در جامعه نیستند به کار گرفته شود. افرادی که استعداد، انضباط و و امید در کشور دارند می توانند جهت شروع یک کار تشکیلاتی اقدام کنند. همچنین کسانی که به موضوع دشمن شناسی آشنا هستند.
بسیج برای اجرای موضوع آتش به اختیار وارد عمل شود
احمدی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی و بسیج باید تلاش کنند و برای اجرای موضوع آتش به اختیار از گروهی انسان های خوش فکر و دغدغه مند استفاده نمایند.
وی با بیان این مطلب که باید در جلسات مختلف مشکلات و معضلات فرهنگی شناسایی شده و راهکارهایی برای آن ارائه شود، اضافه کرد: با این اقدام زمینه اساسی جهت اجرای موضوع آتش به اختیار انجام شده و یک تشکیلات قوی ایجاد می شود.
ملت ایران دچار سیاست زدگی شده اند
احمدی ایران را یک ملت سیاست زده معرفی کرد و تصریح کرد: نگاه ما همواره از مقولات ورزشی، اجتماعی و فرهنگی در قالب سیاست است  و این باعث می شود تعریف درستی از معضلات اجتماعی نداشته باشیم. هر طیفی یک تعریف متفاوتی از معضلات اجتماعی دارد. به طور مثال عده‌ای در این مسئله را ، بی حجابی و عده ای بی نظمی را ملاک می دانند و تفاوت گوناگونی از مسائل اجتماعی دارند در نتیجه این دیدگاه باعث شده تا نوع دید سیاسی وارد همه مقولات شده و معضلات اجتماعی ما نیز دچار مشکل شود. لذا ما باید در در دستگاه های فرهنگی کشور شرایط یکدستی داشته باشیم.
وی وجود دستگاه های متعدد را سبب بی نظمی در اجرای موضوع آتش به اختیار دانست و افزود: متولیان دستگاه های فرهنگی در هر طیفی باید ضمن تعریف بحث آتش به اختیار و استفاده از فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به یک تعریف یکسانی از این موضوع رسیده و راهکار مشترکی را ارائه دهند تا جامعه دچار آنارشیسم فرهنگی نشود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات