بانوان بسیجی اردبیل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری دست به کار شده و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک، اشتغال و تولید را رونق بخشیدند.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۰۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نمایشگاه توانمندی بانوان استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برپا شده که در این نمایشگاه، بانوان بسیجی اردبیل نیز تولیدات خانگی خود را که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به معرض نمایش گذاشته‌اند.

سازمان بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز حمایت‌های ویژه‌ای از این بانوان بسیجی که در قالب مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند، داشته است و برای کمک به عرضه محصولات تولید شده توسط این بانوان، برخی از غرفه‌ها را بصورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

مسئول یکی از غرفه‌های این نمایشگاه اظهار داشت: ما از شهر هشجین شهرستان خلخال در این نمایشگاه حاضر شدیم که تولیداتی مانند زعفران و گیاهان داروئی را عرضه می‌کنیم.

معصومه محمدی گفت: 30 نفر به طور مستقیم در تولید محصولات عرضه شده در این نمایشگاه اشتغال دارند و غرفه نمایشگاه نیز توسط سازمان بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به طورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است.

غرفه تولیدی پوشاک یکی دیگر از غرفه‌هایی بود که در این نمایشگاه حضور داشت و مسئول غرفه از اشتغال 12 نفر از بانوان در این کارگاه خبر داده و روند تولید و عرضه پوشاک را در این نمایشگاه بسیار مناسب ارزیابی کرد.

غرفه‌های حجاب و عفاف، تولیدات صنایع دستی و تولید فرض دستباف نیز از جمله‌ سایر غرفه‌های بانوان بسیجی در این نمایشگاه است که 35 نفر به طور مستقیم در کارگاه تولید فرش دستباف به طور مستقیم اشتغال دارند.

مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در گفت: بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی با دعوت از بانوان بسیجی و فعال در حوزه تولید و اشتغال، در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کرده است.

وی افزود: قطعا اگر مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند، سبب رونق تولید و اشتغال در سطح کشور شده و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز حمایت‌های مناسبی از بانوان بسیجی فعال در این حوزه داشته است و تسهیلات نیز به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در قالب مشاغل خانگی، سبب ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای بانوان استان اردبیل شده به طوری که در یک کارگاه تولیدی مثل فرش‌دستباف، حدود 30 نفر از بانوان مشغول به کار هستند.

مسئول بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ما از بانوان بسیجی و توانمند استان اردبیل دعوت می‌کنیم که در حوزه فعالیت و یا تخصص خود با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای خود و چند نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کنند و سپاه استان نیز حمایت‌های ویژه‌ای از این فعالیت‌ها خواهد داشت.

منبع: تسنیم


ارسال نظرات