تولیدکننده بسیجی پوشاک در گفتگو با «بسیج»:
یک تولیدکننده پوشاک گفت: امروز بازارهای ما مملو از اجناس خارجی اند و با این وضعیت به نظر می رسد دولت ما بیشتر به فکر معیشت و اشتغال کشورهای همسایه است تا کارگران ایرانی.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۵۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

حسن فراهانی تولیدکننده بسیجی پوشاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به وضعیت نابسامان بازار پوشاک اظهار داشت: واردات و قاچاق پوشاک بسیاری از تولیدکنندگان این صنف را با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با کمتر از نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند، افزود: بسیاری از تولیدی های خرد و بزرگ فعالیت خود را متوقف و کارگاه خود را تعطیل کرده اند، این در حالی است که ظرفیت بسیار عظیمی در صنعت پوشاک وجود دارد.

این تولید کننده ادامه داد: من به همراه برادرم کارگاه تولیدی پوشاک زنانه ای را سالیان پیش راه اندازی کردیم و برای تعدادی کارگر هم اشتغال مناسبی ایجاد کردیم، اما تشدید فشارها در سال های اخیر باعث شد تا چرخ این واحد تولیدی دیگر نچرخد و مجبور به تعطیل کردن آن شدیم.

وی از مالیات های سنگین دولت بر سر فعالان صنعت پوشاک انتقاد کرد و گفت: تولیدکنندگان این صنف بازار کار خوبی ندارند چرا که محصولات چینی و ترک بازارها را فراگرفته است، از طرفی اما سازمان مالیات در محاسبه مالیات سرسختانه عمل می کند و نرخ ها را هم سالیانه افزایش می دهد، با چنین شرایطی چگونه می توان فعالیت کرد و به سودآوری امیدوار بود.

فراهانی عنوان کرد: امروز بازارهای ما مملو از اجناس خارجی اند و با این وضعیت به نظر می رسد دولت ما بیشتر به فکر معیشت و اشتغال کشورهای همسایه است تا کارگران ایرانی.

ارسال نظرات