ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهم ترین اهداف بهزیستی استان زنجان می باشد که می توان شرایط بهتری را برای زندگیافراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم نمود.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق تبصره 4 ماده 7 قانون حمایت از حقوق معلولان کلیه هزینه های مربوط به دوره های آموزشی معلولان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

محمد محمدی با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی آماده سازی و ایجاد فرصت شغلی برای معلولین و مددجویان است افزود: آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای ؛ در طرح توانمندسازی شغلی برای گروه‌های هدف خاص در راستای ارتقای توانمندی های مهارتی و بهره مندی مددجویان و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی است.

وی اظهار داشت: معلولین و مددجویان بر اساس علائق و توانائی ها و همچنین نیاز بازار کار جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می گردند و متناسب با نوع رشته معرفی شده آموزش های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به هزینه های آموزشی سایر مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجانتصریح کرد: 60 درصد از هزینه های دوره آموزشی آنها پرداخت می گردد. وی گفت: به منظور توانمند سازی معتادین بهبود یافته و توجه به ایجاد اشتغال این گروه آموزش آنها رایگان بوده و هدف از آن کسب مهارت های شغلی برای بازگشت به زندگی دوباره است.

این مقام مسئول افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهم ترین اهداف بهزیستی استان زنجان می باشد که می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم نمود.

وی اشتغال پایدار مددجویان رااز جمله راههای توانمندسازی و معلولین و جامعه هدف بهزیستی استان زنجان معرفی نمود که می تواند آنها را خودکفا نموده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج نماید.

وی گفت: در این راستا بهزیستی استان زنجان نسبت به معرفی معلولین و مددجویان برای ایجاد اشتغال از طریق بانک های عامل و تسهیلات قرض الحسنه و یا معرفی به شرکتها و تولیدی ها اقدام می نماید.

وی افزود: طول و ساعت دوره های آموزشی متناسب با نوع رشته متغیر می باشد و بیشترین آموزش های ارائه شده در زمینه خیاطی، جوشکاری، آرایشگری ، مهارتهای I.C.D.L ،فرشبافی ؛گلیم بافی،ملیله کاری و معرق کاری بوده و در سال ۹۵ تعداد ۲۶۰ نفر دوره های فوق را با موفقیت سپری نموده اند.

گفتنی است ، سال گذشته بهزیستی استان زنجان 446 مورد فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی فراهم نموده است.

ارسال نظرات