مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
امسال در مجموع بالغ بر 176 هزار تن انواع محصولات جالیزی در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۳۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هندوانه، طالبی، خربزه و خیار از جمله محصولات جالیزی مورد کشت در استان زنجان است و همه ساله بخشی از اراضی زراعی استان به زیر کشت این محصولات می رود.

حسین عامری با اشاره به کشت یک هزار و 795 هکتار هندوانه طی سال جاری در استان زنجان تصریح کرد: امسال متوسط عملکرد هندوانه در استان 56 تن در هکتار برآورد شده و پیش بینی می شود کشاورزان استان تا پایان شهریور ماه موفق به برداشت 100 هزار و 520 تن هندوانه شوند.

وی سطح زیر کشت خربزه در استان را نیز 685 هکتار اعلام و عنوان کرد: با متوسط عملکرد 25 تن در هکتار میزان برداشت خربزه در استان نیز 17 هزار و 125 تن پیش بینی می شود.

عامری بیان داشت: امسال همچنین در سطح یک هزار و 488 هکتار از اراضی زراعی استان طالبی کشت شده است که با عملکرد 27 تن در هکتار، برداشت 40 هزار و 176 تن محصول پیش بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اختصاص 653 هکتار از اراضی استان به کشت خیار گفت: امسال از این سطح 18 هزار و 284 تن خیار برداشت می شود.

وی با بیان اینکه تمامی محصولات جالیزی کشت شده در استان زنجان به روش تیپ آبیاری می شوند، تصریح کرد: امسال در مجموع بالغ بر 176 هزار تن انواع محصولات جالیزی در استان تولید می‌شود.

عامری پیوند هندوانه روی کدو و کشت به روش نشایی را دو روش بسیار موثر و کارآمد در مدیریت مصرف آب در روند تولید هندوانه دانست و افزود: کشت و تولید هندوانه با استفاده از این دو روش در استان زنجان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشت نشایی هندوانه طی سال زراعی جاری در 35 هکتار و کشت به روش پیوند هندوانه روی کدو نیز در سطح 15 هکتار در استان انجام گرفته است.

ارسال نظرات