عضو کارگروه سلامت مجمع عالی بسیج تربت حیدریه مطرح کرد؛
عضو کارگروه سلامت مجمع عالی بسیج و رئیس هیئت جودوی تربت حیدریه گفت: قدمت مدرسه جودوی این شهرستان به بیش از 55 سال قبل باز می گردد و اکنون ورزشکاران در سالنی تمرین می کنند که سقف آن در حال ریزش است.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۴۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رشته ورزشی جودو در سال ۵۷ در تربت حیدریه پایه گذاری شد، استاد شهید حاج اصغر رمضانی این رشته ورزشی را در اوایل انقلاب در شهرستان پایه گذاری کرد و علاوه برآن این شهید والامقام در رشته های مختلف رزمی فعالیت داشته و از جمله مربیان اولیه جودوی ایران محسوب می شود.
 
"بسیجی شهید حاج اصغررمضانی از فرماندهان بسیجی دوران ۸ سال دفاع مقدس بود که در درگیری با اشرارشرق کشور در سال ۱۳۸۰ در منطقه خیرآباد مه ولات به درجه رفیع شهادت نائل آمد” جودوی تربت حیدریه در سال ۹۵ عنوان برترین هیئت را در سطح استان کسب کرد که این اتفاق را پس از سالها دوری جودوی شهرستان از سطح رقابتهای کشوری و استانی را می توان به فال نیک گرفت و آینده ای موفق را برایش در نظر گرفت.
 
کسب موفقیت های پی در پی جودکاران شهرستان انگیزه ای شد تا گفت و گوی با رئیس هیئت جود انجام دهیم که وی از جمله شاگردان موفق استاد شهید رمضانی بوده که هنوز هم تجربیات خود را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می دهد.
 
جودوی تربت حیدریه که روزگار چندان خوشی نداشت با آمدن یدالله اسحاق زاده جانی تازه گرفت و وارد مرحله جدید شد، حدود یک سال بیشتر از حضور وی در جودوی شهرستان نمی گذرد که در این مدت کارهای اصولی و زیر بنائی مهمی صورت گرفته است.
 
کلاسهایی که تا سال ۹۵ و در کانون بسیج و مدرسه جودو برگزار می شد، اینک به ۶ کلاس تبدیل شده و بیش از ۱۸۰ هنرجو در آن به آموزش فنون جودو مشغولند.
 
رئیس هیئت جودوی تربت حیدریه در خصوص برگزاری کلاسها در کانون بسیج گفت: با مذاکرات و توافقات انجام شده با مرکز تربیت بدنی سپاه شهرستان از سوی هیئت جودو مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال در سالن مورد نظر در میدان بسیج هزینه و به سالن اختصاصی جودو و وشوو تبدیل و در ادامه یک کلاس دفاع شخصی نیز راه اندازی شد.
 
یدالله اسحاق زاده افزود: سال ۹۵ مجوز کلاس های دفاع شخصی توسط فدراسیون جودو صادر و هر یک از رشته های رزمی که خواهان برگزاری کلاسهای دفاعی شخصی می باشند باید دوره های مربوطه را که فدراسیون جودو بر آنها نظارت دارد را طی و پس از دریافت مجوز نسبت به بازگشایی کلاس اقدام کنند.
 
وی در خصوص کلاس جودوی زنان گفت: در تمام رده های سنی ورزشکار داریم و در تلاشیم تا کلاس جودوی زنان را در سطح شهرستان راه اندازی کنیم، جودوی زنان حدود ۱۲ سال پیش در کشور راه اندازی شده و چندین سال نیز از فعالیت جودوی زنان استان می گذرد.
 
رئیس هیئت جودوی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: برای پیشرفت جودو و برگرداندن آن به دهه ۶۰ و ۷۰ از اساتیدی که از این رشته ورزشی فاصله گرفته بودند دعوت کردیم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم.
 
اسحاق زاده تصریح کرد: در همین رابطه اساتیدی همچون آذری، رحمانی و شوریان دعوت ما را پذیرفتند و بدون دریافت هر گونه هزینه ای تجربیات خود را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهند.
 
وی بیان داشت: به لحاظ مالی به شدت در تنگا قرار داریم و اداره ورزش و جوانان بودجه ای به هیئت جودو اختصاص نمی دهد، بعلاوه آنکه برای سالن جودو که در اختیار ما قرار داده اجاره دریافت می کند.
 
رئیس هیئت جودوی تربت حیدریه گفت: قدمت مدرسه جودو شهرستان به بیش از ۵۵ سال قبل باز می گردد و اکنون ورزشکاران در سالنی تمرین می کنند که سقف آن در حال ریزش می باشد.
 
وی افزود: پیشنهادی که در این خصوص هیئت جودو به اداره ورزش داده شده این است که سقف سالن برداشته و سقف سبک کار شود و تبدیل به دو سالن شده تا همزمان دو رشه ورزشی در آن فعالیت کنند، لذا هیئت جودو آمادگی آن را دارد تا ۵۰ درصد هزینه های تعمیر و بازسازی سالن را بپردازد.
 
هیئت جودوی تربت حیدریه از آغاز تصدی یدالله اسحاق زاده در رقابتهای مختلفی شرکت کرده است، جام ولایت در اردیبهشت ۹۵، یادواره شهید طاهری، اعزام تیم به مسابقات قهرمانی بزرگسالان و کسب مقام سوم استان، مسابقات نوجوانان و نونهالان قهرمانی استان با کسب یک مقام قهرمانی و مقام سومی از جمله این رقابتهاست.
 
میزبانی مسابقات جام فجر با شرکت ۶ تیم و کسب مقام نخست برای جودوی شهرستان و همچنین در همایشی که با حضور قهرمانان، مربیان و داوران و پیشکسوتان در مشهد برگزار شد هیئت جودوی تربت حیدریه به عنوان هیئت برتر شناخته شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها