فرماندار مشهد مقدس گفت: با وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر و وضعیت کنونی اختصاص بودجه، اگر مشکلات حل نشوند مجبور به تقسیم شهر مشهد می‌شویم.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۴۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رحیم نوروزیان ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی و تلاش‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، امنیت در شهر مشهد حاکم است و مردم در آسایش زندگی می‌کنند. وضعیت شهر مشهد همانند گذشته نیست که در زمان‌های خاص میزبان زائران باشد؛ امروز در تمامی روزهای سال سازمان‌ها باید آماده خدمت‌رسانی باشند.

نوروزیان با اشاره به این که امورات مردم شهر در کارگروه‌ها و جلسات مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد تاکید کرد: تمام مدیران دستگاه‌ها الزاماً باید در جلسات شورا شرکت داشته باشند و از اعزام افراد غیرآگاه خودداری کنند.

فرماندار مشهد مقدس ضمن یادآوری توجه ویژه به حاشیه شهر عنوان کرد: مشکلات حاشیه شهر در مشهد قابل مقایسه با هیچ جای کشور نیست و باید برنامه‌ها را با رویکرد حاشیه شهر اجرا کرد. در سال گذشته حدوداً 400 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که نیمی از آن در حاشیه شهر متمرکز بود.

نوروزیان یادآور شد: در سال جاری 206 میلیارد تومان به حاشیه شهر اختصاص یافته و از دستگاه‌ها انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای به حل مشکلات حاشیه شهر داشته باشند. باید ساختار فرمانداری ارتقاء یابد چرا که مدیریت شهر با ساختار کنونی بسیار مشکل است.

فرماندار شهرستان مشهد تصریح کرد: با وجود یک میلیون و 200 هزار نفر در حاشیه شهر و وضعیت کنونی اختصاص بودجه، اگر مشکلات حل نشوند مجبور به تقسیم شهر مشهد می‌شویم.

نوروزیان با تاکید بر عدم هم خوانی شاخص‌ها در مشهد اظهار داشت: خود شهر مشهد کانون اصلی نیازمندی‌ها است و نیازمند توجه شبانه روزی است.

وی در ادامه با بیان این که مخابرات باید خدمات بیشتری در مناطق روستایی ارائه کند گفت: متاسفانه در بازدیدهایی که داشتیم متوجه شدیم یکی از روستاهای 80 کیلومتری شهر مشهد فاقد آنتن دهی موبایل و یا یک خط تلفن ثابت است.

نوروزیان با اعلام این که منتخبین دوره پنجم شورای شهر مشهد مقدس در تاریخ دوازدهم تا چهاردهم شهریور ماه وارد کار می‌شوند افزود: قانون برنامه بودجه کشور و برنامه ششم توسعه از جمله اصلی ترین برنامه‌هایی است که مدیران دستگاه‌ها باید مدنظر قرار دهند.

وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه دو مقوله محیط کسب و کار و مناطق آزاد مورد تاکید قرار گرفته ابراز کرد: همچنین خرید خدمات به جای تولید خدمات برای دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. اجرای سند آمایش سرمایه ملی در زمره برنامه‌های مهم قرار دارد که متاسفانه چنین سند درستی نداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها