به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار:

رئیس بسیج رسانه شهرستان بهاباد پیامی صادر کرد

در این پیام آمده است: خبرنگار تنها فردی است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم به همراه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۸۱۱۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در آستانه سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید محمود صارمی وروز خبرنگار رئیس بسیج رسانه شهرستان بهاباد پیامی صادر کرد.متن پیام بدین شرح است :

ن والقلم وما یسطرون

خبرنگاری، حدیث مفصل و زیبای عشق است و خبرنگار، عاشق و شیفته این باغ عطرآگین. هفدهم مردادماه روز گرامیداشت روشنگری و آگاهی بخشی بر خبرنگاران بی‌ادعا گرامی‌باد.

طلايه داران راستين خدمت به نظام خبررساني در جمهوري اسلامي ايران همواره سعي بر آن داشته‌اند كه با تلاش وافر، جهان را با هاله‌اي از قداست در هم آميزند، تا آنچه را كه عرضه مي‌دارند ارزش خدايي به خود گيرد .

در اهمیت این روز مقام معظم رهبری فرمودند «روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه است، این روز یادآور حماسه‌آفرینی آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند.» امام خمینی(ره) نیز در زمینه تأثیر و حُرمت قلم بیان داشتند «امیدواریم بشر به رشدی برسد که مسلسل‌ها را به قلم تبدیل کند چرا که آن‌قدر که قلم و بیان در خدمت بشر بوده است، مسلسل‌ها نبوده‌اند.»

روزنامه‌نگاری یعنی «چشم‌هایی مراقب همه چیز» و به قول فرخی یزدی، یکی از اساتید برجسته روزنامه‌نگاری «مبادا روزی نام ملّتی به خاطر آشفتگی اصحاب قلم از «قلم» بیفتد!» و این یک هشدار است که خبرنگاران را دریابید نه به خاطر منافع شخصی و سیاسی که برای جایگاه رفیع و شأن والای این حرفه .

خبرنگاران به راستي تجسم امانت، مسئوليت، تعهد، دلسوزي و وظيفه اند... خبرنگاران وجدان بيدار جهان و تصويرگر زمان خويش هستند ، زيرا همواره در عمق جامعه زندگي مي كنند و سلامت فرهنگي و فكري هر جامعه اي ، مرهون تلاش هاي شبانه روزي آنهاست .

در دنیای امروز خبرنگاران چشم و گوش و زبان مردم و حضور فعال خبرنگاران در کنار مسئولین علاوه بر عمل به رسالت عظیمشان در حوزه خبر و مطبوعات ، نسبت به انعکاس فعالیتهای واقعی ارائه شده توسط ادارات مختلف شهر و بعنوان عضوی فعال دموکراسی،‌مسئولین را در خدمات رسانی بهینه به مردم و از طرفی مردم را به رسیدن حقوق حقه خود مساعدت و یاری رسانند .

پس باید قلم را پاس داشت باید برای قلم و خبر و رسالت خبرنگار ارزش قائل بود،بدانیم که چه خون های پاکی در راه رسالت قلم ریخته شده و باید بدانیم که پا جای چه کسانی میگذاریم و حرمت قلم و بخون خفتگان قلم را پاس بداریم و خبرنگار را در حد خبر بیار محسوب نکنیم و اساسا” هر کسی را خبر نگار نخوانیم و اگر روزی هست برای خبرنگار با این حرفه ی سخت و طاقت فرسا به فکر روزی این قشر محروم باشیم.

خبرنگار تنها فردی است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم به همراه دارد.

اینجانب تلاش شبانه روزی، و جهادگرانه شما پیام آوران «قلم» «صلح» و آرامش اطلاع رسانی ارج نهاده و نامگذاری 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران تبریک عرض نموده و برای تمامی این عزیزان آرزوی موفقیت دارم .

امید است در سایه الطاف ایزد سبحان و در راستای اعتلای فرهنگ بامدنظرقراردادن صداقت و اخلاق رسانه ای در سایه فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید .

باتقدیم احترام

حمیدرضا اخوان بهابادی – رئیس بسیج رسانه شهرستان بهاباد

ارسال نظرات
آخرین اخبار