بخشدار بیارجمند:

مهاجرت معکوس به سمت روستاها/ ترویج صنعت گردشگری در روستاها

کریمی در نشست با خبرنگاران شهرستان شاهرود گفت: تلاش داریم به سمت مشاغل جایگزین برویم از دامداری و کشاورزی به سمت دیگر مشاغل برویم که یکی از بهترین و اثرگذارترین راه ها بحث گردشگری است که با داشته های منطقه سازگاری دارد و پتانسیل نیز وجود دارد و اتفاق هم افتاده است.
کد خبر: ۸۸۹۸۱۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روح الله کریمی در جمع خبرنگاران شهرستان شاهرود در روستای قلعه بالای بیارجمند در سخنانی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری سبب ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس شده است اظهار کرد: ما در روستاهایی مثل قلعه بالا و رضا آباد که روستای هدف گردشگری هستند این نکته مثبت را مشاهده می کنیم.

وی افزود: روستای رضاآباد با دارا بودن رمل ماسه ای و سیاه چادر عشایری سبب شده تا افرادی که به روستای مصر و مرنجاب می روند تا به سمت خود جلب کند چرا که در این روستا رودخانه دائمی و کوه سنگی و رمل در کنار هم هستند و قطب پرورش شتر بعد از طرود است و صنایع دستی خوبی دارد.

کریمی خاطر نشان کرد: در خارتوران آبشار و کلاته ای خوش آب و هوا داریم که در دل کویر عجیب است و چشمه آب گرم در روستای گرم آب و قلعه اسب کشان است.

وی با اشاره به پارک ملی توران و ایستگاه دلبر که جاذبه های حیوانی گوناگون دارد بیان کرد: در این منطقه مهاجرت معکوس داریم و صنایع دستی فراموش شده دوباره احیا شده و مشاغل مختلفی ایجاد گردید و محصولاتی که قبلاً خام فروشی می شد امروز تبدیل به محصولات خانگی برای فروش می شود.

بخشدار بیارجمند با اشاره به تعریض جاده بیارجمند به خانخودی به طول 18 کیلومتر گفت: 20 کیلومتر دیگر به سمت احمدآباد در حال کار است و تلاش داریم تا بردسکن این جاده را بازسازی کنیم تا راه برای عبور مرور وسایل نقلیه راحت تر شود.

وی با اشاره به کمبود آب در منطقه و خشکسالی عنوان کرد: تلاش داریم به سمت مشاغل جایگزین برویم از دامداری و کشاورزی به سمت دیگر مشاغل برویم که یکی از بهترین و اثرگذارترین راه ها بحث گردشگری است که با داشته های منطقه سازگاری دارد و پتانسیل نیز وجود دارد و اتفاق هم افتاده است.

کریمی تصریح کرد: بنیاد مسکن در بحث زیر ساخت به خوبی وارد شده است و دولت نیز حمایت می کند و مردم نیز باید کمک و همت کنند تا این کار و تغییر اتفاق افتد و راه توسعه و رشد فراهم گردد و ما شاهد رونق روستاها و سنت ها و فرهنگ های بومی و محلی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار