ایجاد سرعت گیرهای نامناسب که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها می باشد، تبدیل به معضلی برای مردم و راننده ها در شهر پارس آباد شده است.
کد خبر: ۸۸۹۸۲۳۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، طبق نظر کارشناسان امور ترافیکی و شهری، سرعت گیرها با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی در نقاطی که احتمال برخورد خودرو با خودرو یا خودرو با انسان می رود، نصب و ایجاد می شود.

نصب این سرعت گیرها دارای چهارچوب و قواعد خاصی است که اگر رعایت شود به طور حتم می توان به ایمن سازی ترافیک و تردد خودرویی در شهرها، روستاها یک جاده ها مطمئن شد.

آنطور که رانندگان پارس آبادي می گویند: ایجاد تعدادی سرعت گیر بدون رعایت نکات فنی و مهندسی در برخی معابر شهر پارس آباد نه تنها ضریب ایمنی را بالا نبرده بلکه خسارت آور هم شده است.

به گفته آنان، استاندارد نبودن سرعت گیرها و بی توجهی به محل ایجاد آنها از مواردی است که تاکنون با تصادف های خسارت بار همراه بوده است.

اصولا نصب سرعت گیرها در شهرها با هدف کنترل سرعت خودروها در نزدیکی دوربرگردان ها و نقاطی که احتمال تصادف در آنها می رود مورد توجه کارشناسان امور شهری و ترافیکی است.

به گفته برخی رانندگان، ارتفاع بعضی سرعت گیرها در پارس آباد به حدی بلند یا نا متعارف است که اگر راننده کم توجهی کند به طور قطع دچار خسارت کلی خواهد شد.

نبود علائم اخباری یا خط کشی نشدن محدوده سرعت گیر و نصب نيوجرسي هاي فاقد رنگ هشدار دهنده در ورودي شهر از ديگر مواردی است که شب هنگام در معابر تاریک پارس آباد رانندگان نا آشنا به مسیر را با خطراتي مواجه می کند.

نبود سرعت گیرهای پلاستیکی در پارس آباد و جایگزینی سرعت گیرهای آسفالته آن هم با روش های غیر معمول بنا به گفته شهروندان ترددی غیر ایمن در شهر پارس آباد به وجود آورده است.

اگر چه نصب سرعت گیر یا همان تپه های آسفالت در کاهش تلفات درون شهری بسیار موثر است ولی گاهی تعداد سرعت گیرها در برخی از خیابان های پارس آباد بیش از حد معمول است و این مسئله گاهی در عبور و مرور وسائل نقلیه مشکل ایجاد می کند و به نوعي این سرعت گیرها به دلیل همرنگ بودن با خیابان و عدم نصب تابلو، خسارتي را روي صاحبان خودروها ميگذارد.

حال با اين حساب آيا مسوولان زيربط لحظه اي اندیشیده اند که این سرعت گیرها چه اندازه به وسایل نقلیه عمومی و خصوصی آسیب میرساند؟ روزانه چقدر با روان و اعصاب شهروندان بازی می کند؟ آیا تاکنون اندیشیده اند که یک راننده رهگذر از این شهر زمانی که با این تعداد سرعت گیر در طول مسیر عبور از شهرمان مواجه میگردد چه تفکری نسبت به این شهر، مردمان، فرهنگ و مسئولین شهر این منطقه می کند؟

 


 

 



 

منبع: آران مغان

ارسال نظرات