رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه: خبرنگار مؤمن و متعهد یعنی خبرنگاری که پیش رو حرکت کند نه اینکه به دنبال دیگران و پیرو باشد.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۲۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگار با تأسی از آموزه‌های دینی و رعایت اصول نوشتاری، زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوای جامعه باشد و سعی کند آنچه سخن می‌گوید به قلم آورده و بنویسد.

وی خبرنگار را پل ارتباطی بین مردم با مسؤولان دانست و افزود: انعکاس واقعیت‌ها و تواضع در نوشتن، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف از وظایف اصلی خبرنگار خوب است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه بیان کرد: رعایت صداقت در گفتار و نوشتار از سوی خبرنگار، بر جلب رضایت مسؤولان و مردم می‌افزاید، ذوق و استعداد، سرعت، توجه به واقعیت‌ها، داشتن اطلاعات وسیع، ساده‌نویسی، آموزشی تخصصی و مسؤولیت اجتماعی را از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار است.
 
این مسؤول تصریح کرد: روز خبرنگار، روز پاسداشت قلم است و تجلیل از اصحاب رسانه و جراید به‌عنوان صاحبان اندیشه فرصتی برای پاسداشت کوشش‌های صادقانه اصحاب رسانه است.
 
فعّالی با بیان اینکه یک خبرنگار خوب و موفق دارای یکسری ویژگی‌ها، اصول و مبانی رفتاری تعریف شده‌ای است، افزود: آگاهی از رسانه و اهمیت و جایگاه آن، شناخت محیط خبر و توانایی در تبدیل رویداد به خبر و مهارت‌های کلامی و ارتباطی از جمله ویژگی‌های خبرنگاران است.
 
وی ادامه داد: خبرنگار مؤمن و متعهد یعنی خبرنگاری که پیش رو حرکت کند نه اینکه به دنبال دیگران و پیرو باشد.
 
عضو ستاد نماز جمعه گلوگاه با بیان اینکه یک خبرنگار هم مانند سایر آحاد جامعه باید به یکسری بایدها و نبایدها در حرفه‌اش پایبند باشد، افزود: خبرنگار باید در جریان کار روزمره‌اش به ارزش‌ها و اصول اسلامی و تغییر ناپذیر کشور که خون صدها هزار شهید و جانباز برای اعتلای آن بر زمین ریخته شده متعهد باشد.
  
فعّالی گفت: خبرنگار در دنیای کنونی که عصر ارتباطات نام‌گذاری شده نقش مهمی در پاسداشت ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی جامعه خود دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها