خبرهای داغ:
آیت الله نمازی گفت: فرمايش رهبري مبني بر تعامل گسترده با همه دنيا، دقيقا نقطه مقابل آن چيزي است كه دشمن مي‌خواهد، چرا كه دشمن به دنبال اين است كه ايران در دنيا منزوي باشد.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۹۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي،  در خطبه هاي اين هفته نماز كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تبريك ميلاد با سعادت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) خطاب به امت مسلمان مي فرمايد، يكي از مسائل مهم معرفتي و تربيتي و اخلاقي محاسبه نفس  و مراقبت از خودش است.

وي افزود: عقل بايد مراقب نفس باشد و اگر انسان نفس خودش را مورد محاسبه قراردهد و از خودش در برابر نفس مراقبت كند سود مي برد اما چنانچه انسان اسير و بنده نفس باشد از صراط مستقيم خارج شود متضرضر خواهد شد، بنابراين كسي كه از نفس خودش حسابگري داشته باشد سود مي برد و هركس غفلت كند ضرر مي‌كند.

آيت الله نمازي در با اشاره به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفيذ رياست جمهوري و انتخاب دولت دوازدهم، ابراز اميدواري كرد مردم و دولت و كابينه آينده گوش شنوا و قلب تسليم در برابر رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب داشته باشيم.

وي افزود: رهبر معظم در اين ديدار فرمود، آنچه كه در سرولوحه كار دولت دوازدهم بايد قرار بگيرد، مشكلات مردم و مسأله معيشت و اقتصاد است كه اين دو در طول چهار سال عمر دولت دوازدهم بايد به نقطه قابل قبولي برسد.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر تعامل گسترده با دنيا، گفت: اينگونه نيست كه مرزهاي كشور را به روي دنيا ببنديم و ارتباط خود را با دنيا قطع كنيم، بلكه جمهوري اسلامي ايران با همه كشورهاي جهان به غير آمريكا و اسرائيل كه برخورد آنها با همه دولتها و ملتها از موضع بلند پروازي است، ارتباط و تعامل خواهد داشت.

به گفته وي، فرمايش رهبري مبني بر تعامل گسترده با همه دنيا، دقيقا نقطه مقابل آن چيزي است كه دشمن مي‌خواهد، چرا كه دشمن به دنبال اين است كه جمهوري اسلامي ايران در دنيا منزوي باشد و با هيچ دولت و ملتي در ارتباط نباشد.

آيت الله نمازي ادامه داد: رهبري در اين ديدار مي فرمايد، ما مي توانيم با دنيا ارتباطات وسيع و گسترده هاي داشته باشيم و هم به ملتها و دولتهاي دنيا كمك كنيم و هم از كمك آنها بهره مند شويم و رابطه متقابل داشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه برخي رابطه با آمريكا را بدون اشكال مي دانند، اظهار داشت: جهت گيري در برابر هرگونه سلطه طلبي با صلابت و قدرت و با پشتوانه اقتدار ملي و كمك مردم مي توان از ترفتند و توطئه هاي آنها جلوگيري كرد.

نماينده ولي فقيه دركاشان، يادآور شد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، اگر شما خواب باشيد دشمن بيدار است، دشمن مشغول دشمني است اما به فضل الهي ملت ايران آب ديده شده است، بنابراين مسؤولان مخاطبان اول اين سخن رهبر معظم انقلاب هستند چرا كه مردم كار خودشان را بلد هستند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره توصيه رهبري بر ايجاد اتحاد ملت، گفت: مسؤولان بايد در جهت حفظ وحدت بين مردم تلاش كنند، بنابر اين اتحاد ملت و اتحاد ملت با مسؤولين و مجريان كشور بايد حفظ شود و از هرگونه اقدام و مصاحبه، سخنراني كه منجر به التهاب آفريني، دو دستگي هاي مضر و اختلاف بين مردم و مسؤولين خود داري شود.

وي با اشاره به اينكه، گروهي در انتخابات شوراي شهرها خود را اصولگرا و گروهي ديگر اصلاح طلب معرفي مي‌كنند و سبب مشكلات و اختلافاتي در جامعه شده مي شوند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، كاري نكنيد كه اختلاف‌ها سبب تضعيف و كارآيي نظام شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان، يادآور شد: در خطبه هاي نماز جمعه مكرر اعلام كرده ام، هدف تشكل سياسي بايد احياي قانون اساسي، تقويت نظام و وحدت ملي باشد و مسائلي كه سبب تضعيف نظام شود جايز نيست، بنابراين احزاب تا جايي محترم هستند كه در چارچوب قانون اساسي بر محور تبعيت از رهبري حركت كنند و اگر بخواهند به دنبال صندلي وزارت و مجلس باشند با مصالح ملي سازگار نيست.

آيت الله نمازي، ادامه داد: منتخبان مردم در مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهرها بايد مراقب باشند در جهت منافع مردم، تسهيل و آسان سازي معيشت مردم حركت كنند و هرچه كه وحدت و معيشت مردم را تهديد كند، عقلا و شرعا محكوم و مردود است.

وي منتخبين شوراي پنجم كاشان را افرادي انقلابي، متدين و متعهد خواند و با اشاره به انتظارات مردم از منتخبين شوراي پنجم، گفت: مردم كاشان از منتخبين شوراي پنجم انتظار دارند اجازه ندهند سرعت عملي كه در سالهاي اخير در توسعه و سازندگي شهر كاشان بوجود آمده متوقف شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد براينكه شوراي پنجم كاشان كساني را انتخاب كنند كه بتوانند برنامه هاي توسعه و سازندگي كاشان را با همان قدرت و شتاب فعلي ادامه دهند، اظهار داشت: اميرمومنان(ع) در نامه اي كه به نماينده خود در آذربايجان ايران نوشت فرمود، مراقب باش اين سمت و پست و مقام و منصبي كه به شما واگذار شده است لقمه چربي نيست، بلكه امانت مردم  و حق الناس است و اينگونه نيست كه هرگونه بخواهيد و براساس تفكرات فردي و گروهي و سياسي تصميم گيري كنيد،  بلكه بايد ببينيد مصلحت و منافع مردم در چيست تا امانت الهي را به درستي انجام دهيد.

آيت الله نمازي در ادامه به اشاره به اعتراف هفته گذشته رسانه هاي رژيم صهيونيستي مبني براينكه، حمايت هاي ايران و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در بازگشايي مسجد تأثير داشته است، گفت: اين روزنامه صهيونيستي نوشته است تظاهركنندگان فلسطيني دست نوشته هايي را در دست داشتند كه روي آن نوشته بود، رهبر انقلاب اسلامي ايران مي فرمايد، فلسطين با كمك خدا آزاد خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به اينكه بالاخره ترامپ رييس جمهور آمريكا حقيقت را آشكار كرد و با بيان اين واقعيت كه كاخ سفيد واشنگتن يك اشغال داني واقعي است، اظهار داشت: ترامپ حرف دل ما و حرف امام را گفته است و بايد به ملت آمريكا كه اين بار عقل ترامپ خوب كار كرده و در بيان اين واقعيت و حقيقت كه كاخ سفيد واشنگتن يك اشغال داني است تبريك گفته شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان، با تأكيد بر اينكه، كاخ سفيد واشنگتن لانه همه جناياتي است كه در دنيا رخ داده و رخ خواهد داد، گفت: تمام توطئه هايي كه دردنيا رخ داده و رخ مي دهد، جنگهاي خاورميانه دركشورهاي اسلامي و عربي و آفريقايي همه در كاخ سياه واشنگتن تصميم گيري مي شود و اين همان تعبير گويا و رسا و زيبايي است كه امام در ابتداي انقلاب ماهيت كثيف و خبيث آمريكا را معرفي كرد و فرمود، آمريكا شيطان بزرگ است و امروز ترامپ به اين واقعيت رسيده است كه كاخ سفيد آشغال داني و حتي بدتر از آشغال داني لانه فساد و لانه شيطان و توطئه عليه دولتها و ملتهاي مظلوم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها