مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفتگو با «بسیج»:
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان داشت: خبرنگاران با قلم و اندیشه آزاد خود پایه و مقدمه بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را پی‌ریزی می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۱۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در ارتباط با روز خبرنگار اظهار کرد: در روز 17مرداد ماه سال1377 محمود صارمی خبرنگار اعزامی ایران به مزار شریف افغانستان به‌همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان دستگیر شدند و به شهادت رسیدند.
 
وی در ادامه در خصوص علت نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز خبرنگار بیان کرد: به جهت زنده نگه‌داشتن نام و یاد این خبرنگار شهید، سالروز شهادت وی را روز خبرنگار نام‌گذاری کرده‌اند.
 
مرادی در ادامه به بیان ویژگی‌های خبرنگاران پرداخت و تشریح کرد: انگیزه و علاقه به انتشار صحیح اخبار و آگاه‌سازی مردم از ابتدایی‌ترین خصوصیات مورد نیاز یک خبرنگار است همچنین خبرنگاران باید دارای شجاعت و سرعت‌عمل بالا نیز باشند.
 
وی در ادامه تاثیر خبرنگاران را در تصمیم‌گیری‌ها یادآور شد و گفت: خبرنگاران با قلم و اندیشه آزاد خود مقدمه و پایه بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را پی‌ریزی می‌کنند که باید در این راه با جدیت تمام با سرزنش‌ها، تخریب‌ها و تهدیدها روبرو شوند چراکه گاهی انتشار بعضی از اخبار به کام عده‌ای خوش نمی‌آید و درصدد ضربه زدن به خبرنگاران برمی‌آیند.
 
مرادی با اشاره به جایگاه خبرنگاران تبیین کرد: خبرنگاری کار مقدسی است و سلاح خبرنگاران قلم، دوربین و میکروفون‌شان می‌باشد همان طورکه خبرنگار ایرانی سال گذشته در سوریه در کنار رزمندگان به نوع دیگری از مبارزه حق علیه باطل پرداخت و مجروح شد.
 
مرادی در خاتمه ضمن یادآور شدن کمبود مستند جنگ‌ها و ناامنی‌های اخیر منطقه تصریح کرد: از تمامی خبرنگاران و مستندسازان انتظار داریم با سخت‌کوشی و پشتکار به ترسیم چهره زشت جنگ در منطقه و انتشار واقعیت محور مقاومت در عراق، سوریه و یمن بپردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها