در نشست فرهنگی خواهران شاغل مطرح شد؛

شبکه های اجتماعی،آدم های دور را نزدیک و آدم های نزدیک را دور می کند .

آسیب شناسان اجتماعی معتقدند حضور بیش از حد در شبکه های اجتماعی بر روابط خانوادگی و روابط فردی انسان ها تاثیر مخربی می گذارد، به طوریکه فضای مجازی آدم های دور را نزدیک و آدم های نزدیک را دور می کند .
کد خبر: ۸۸۹۸۴۵۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲





به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محمد کریمی استاد دانشگاه و جامعه شناس صبح امروز در نشست فرهنگی خواهران شاغل در سپاه بیت المقدس کردستان که در سنندج برگزار شد گفت: حضور بیش از حد در شبکه های اجتماعی بر روابط خانوادگی و روابط فردی انسان ها تاثیر مخربی می گذارد، به طوریکه فضای مجازی آدم های دور را نزدیک و آدم های نزدیک را دور می کند .

 


وی دلیل علاقمندی افراد به حضور در شبکه های اجتماعی را آرامشی می داند که ممکن است ارتباطات و معاشرت های مجازی به آنها بدهد.

 


کریمی با بیان این که افزایش ارتباطات عاطفی افراد موجب کاهش گرایش به شبکه‌های اجتماعی می شود، می گوید: بخشی از نیازهای ارتباطی در خانواده تامین می‌شود و در خانواده‌های امروزی ارتباطات عاطفی به حداقل رسیده است. خانواده‌ها به لحاظ شکلی محدودتر شده‌اند و از حالت گسترده به هسته‌ای تغییر شکل داده و تعداد فرزندان کمتر شده است.

 


وی زمان طولانی که برخی از افراد در شبکه های مجازی صرف می کنند را یکی دیگر از آسیب هایی عنوان می کند که می تواند برای خانواده مشکل آفرین باشد و می گوید: یکی از توصیه های  قدیم روان شناسان خانواده به خانواده ها این بود که زوجین موقع غذا خوردن و با هم بودن، حتی روزنامه هم نخوانند، تلویزیون نبینند و فقط به همدیگر توجه کنند، اما در حال حاضر این گونه نیست و زن و شوهر ساعت ها وقت شان را در این شبکه ها تلف می کنند.



این آسیب‌شناس اجتماعی، تقلیل ارتباطات عاطفی را عامل کشیده شدن بدون حد و مرز مردان به سوی دنیای مجازی و فضایی غیر از فضای گرم خانواده می‌داند و می‌گوید: مردانی که روابط خوبی با خانواده و همسر ندارند سعی می‌کنند با کارها و برنامه‌های دیگری خودشان را سرگرم کنند و با توجه به گسترش فضای مجازی در میان خانواده‌ها، آن‌ها حضور در این فضا را انتخاب می‌کنند.

 


از نظر کریمی، برخورد سلبی و قهری با شبکه های اجتماعی بدترین راه حل برای درمان این معضل و پدیده اجتماعی است؛ تا جایی که درباره اش می گوید: در حال حاضر درباره شبکه های اجتماعی با مشکل به وجود آمدن یک پدیده اجتماعی مواجه هستیم. ما نمی توانیم با پدیده ها مقابله کنیم، باید آنها را آگاهانه هدایت کنیم.



عظمت زنان مسلمان در حفظ دین و حجاب همراه با حضور ر میدان علم  و سیاست


در ادامه حجت السلام رستمی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: غرب با عنوان دفاع از حقوق زنان در واقع کرامت، ارزش و جایگاه واقعی زنان را پایین می آورد و هدفشان از این کار مردواره کردن زنان است.


وی هدف دیگر غرب را پایین آوردن ارزش زنان و وسیله ای راحت برای التذاذ مردان بیان کرد و گفت: دن مبین اسلام می فرماید که حریم و حرمت زنان باید حفظ شود .



وی یادآور شد: عظمت زنان مسلمان در حفظ دین و حجاب همراه با حضور ر میدان علم  و سیاست است .


بسیاری از ما انسان‌ها امروز معنی اصلی زندگی کردن را از دست داده‌ایم


در ادامه علی اصغر حسینی استاد دانشگاه به بحث سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر در تمامی سخنرانی های راهگشای خویش همواره بر جنگ نرم وتغییر سبک زندگی تاکید داشته اند.بی شک دشمنان نظام جمهوری اسلامی با طرح آندولیزه کردن جامعه ما مانع ازپیشرفت های روزافزون علمی  وتخریب نقش الگویی بودن نظام برای کشور های اسلامی واستعمار شده جهان باشند.

 



وی گفت: بسیاری از ما انسان‌ها امروز معنی اصلی زندگی کردن را از دست داده‌ایم و حرص برای دستیابی به موقعیت بهتر نسبت به دیگران ما را از مسیر درست زندگی دور کرده است.

 


وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم تمام زندگی در ظواهر آن خلاصه شده است و همین امر انسان‌های جامعه ما را دچار یک‌نواختی کرده است.

 


حسینی به هجمه‌های گسترده رسانه‌های دشمن در راستای حذف ارزش‌های دینی در بین جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان از هر ظرفیتی و توانی برای حذف ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کند.



به گفته وی بیش از 85 درصد از برنامه‌های که امروز از طریق شبکه‌های مختلف ماهواره پخش می‌شود مخرب بوده و با فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی مسلمانان سنخیت ندارد.

 


مدیر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه دشمنان اسلام تنها راه تسلط بر جوامع اسلامی را کار بر روی فکر و اندیشه مسلمانان می‌دانند، گفت: حذف ارزش‌ها و جایگزین کردن ضدارزش‌ها از اهداف دشمنان برای دستیابی به خواسته‌های شومشان علیه جوامع اسلامی است.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات