مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت : ۸۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اردبیل فعال هستند.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۶۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل علی نظری شیخ احمد در نشست خبری مدیرعامل شرکت های صنعتی استان اردبیل به مناسبت هفته صنایع برگزار شده بود گفت :با وجود اینکه برخی از واحدهای تولیدی با درصد کم فعالیت می کنند ولی فعال هستند و یکی از دلیل اصلی راکد بودن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اردبیل نبود بازار داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی است .
وی افزود : دلیل عمده راکد بودن  واحدهای صنعتی به زمانی برمی گردد که بنگاه های زود بازده به سرعت گسترش،یافتند و در حال حاضر تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی  اردبیل بااشاره به برنامه های حمایت و توسعه واحدهای تولیدی در استان گفت : مطالعه و استقرار خوشه های صنعتی ، ایجاد بازار داخلی و خارجی و ایجاد شرکت های مدیریت صادرات از جمله برنامه های برای حمایت از واحد های تولیدی کوچک است .
نظری افزود : در استان از مجموع ۱۶ شهرک و ناحیه  ۸ شهرک و ۸ ناحیه صنعتی وجود دارد
وی به تعداد واحدهای فعال و راکد اشاره کرد و گفت : ۴۷۵ واحد فعال و ۱۲۵واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان وجود دارد .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گفت : صنعت محور توسعه اقتصادی در یک کشور است و تمامی کشورهای توسعه یافته وپیشرفته صنعت محور هستند اگر صنعت نباشد تمامی بخش ها با مشکل روبه روخواهند شد .
نظری اضافه کرد : اگر می خواهیم توسعه اقتصادی پیداکنیم باید به توسعه صنعتی توجه کنیم که متاسفانه سهم صنعت در اردبیل ۷درصد است .
وی گفت : ۹۶ درصد واحدهای تولیدی اردبیل صنایع کوچک است و در کشور هم همین درصد صادق است و به نظر می آید باید بر روی صنایع کوچک انژری بگذاریم .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل گفت : طبق برنامه دراستان باید ۲هزار ۴۰۰نفر آموزش مدیریتی ، مهارتی ، و حین کار داده شود و از جمله مهم ترین آموزش ها در استان آموزش های مهارتی و مالی است
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _ کبری عزیزی
ارسال نظرات