خبرهای داغ:
زادخور گفت: 90 درصدازمسیرریلی حوزه استحفاظی این اداره کل به طول 540 کیلومتر،بتنی ونوسازی شده و تنها 10 درصد نیازبه نوسازی و بهسازی دارد.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشادزادخور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:90 درصدازمسیرریلی حوزه استحفاظی این اداره کل به طول 540 کیلومتر،بتنی ونوسازی شده و تنها 10 درصد نیازبه نوسازی و بهسازی دارد.

وی افزود: تعویض سوزنهای چوبی با بتونی درمحورشهرستان گرمسار- شاهرودانجام شده وتعویض سوزن های چوبی با بتنی در محورشاهرودتا ایستگاه نقاب نیز برای افزایش سرعت قطارهادردستورکارقرارگرفته است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) بااشاره به عمرمفیدقطارهای محورتهران- مشهد عبوری ازاستان سمنان،خاطرنشان کرد: قطارهای باعمربیش از 30 سال،ازمسیرراه آهن تهران- مشهدحذف شده است.

زادخور، به آغازعملیات برقی کردن قطارتهران- مشهد به روش سرمایه‌گذاری بی. او. تی یاخریدتضمینی اشاره کردوگفت: این طرح ملی درطی مدت زمان چهارسال تاپایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهدرسید.

وی بیان داشت: بااجراوتکمیل طرح برقی شدن قطارتهران- مشهد،زمان سیرحرک تقطارهادرمسیرتهران- مشهد و برعکس به حدود نصف زمان کنونی کاهش خواهد یافت زیرا سرعت قطارها به بیش از 200 کیلومترخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه قطارسمنان- مشهد به دلیل بازدهی وکیفیت پایین ازاین مسیرریلی باهدف رضایتمندی مسافران حذف شد، خاطرنشان کرد:  انتقال مسافران مسیرسمنان به مشهد بین قطارهای اتوبوسی،درجه یک و 2 نوع قطار با کوپه‌های چهار تخته تقسیم شده است که از آن زمان، تردد مسافران استان سمنان 150 درصدافزایش یافت.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) گفت: علاوه بر فعالیت های روزمره کار آموزش ضمن خدمت برای کارکنان با هدف به روز رسانی اطلاعات ،کاهش خطاهای انسانی وکاهش حوادث ریلی درخطوط راه آهن سمنان به طورمنظم درحال اجرا می باشد.

اضافه می شود: 540 کیلومترازخط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران مشهدزیرپوشش اداره کل راه آهن شمالشرق(1) دراستان سمنان قراردارد و  از آنجا که این مسیردوخطه است در مجموع1080 کیلومتر خط زیر نظر این اداره کل در دست نگه داری بوده و فعال می باشد ضمنا روزانه 85 رام قطاردراین خطو ط ترددمی‌کند.

اداره کل راه آهن شمالشرق(1) دارای یک هزارو 357 نیروی انسانی است که یک هزارو 201 نفرآنان عملیاتی و بقیه اداری هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها