سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در کشور نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب برای درمان انواع سوختگی به همت محققان شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل تولید شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۳۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل مهران محمدی   در جلسه تشریح تولیدات جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور نمونه نانو پانسمان‌های قابل جذب برای درمان انواع سوختگی به همت محققان شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل تولید شد.

وی افزود: این نانو پانسمان‌ها به سرپرستی سعید ناصری از فناوران جوان مستقر در مرکز رشد تولید شده است که با تکمیل فرآیند و اخذ مجوزهای لازم در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشکلات این حوزه هر چه سریع‌تر برطرف شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سرپرست مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان این که این نانو پانسمان­‌ها از عصاره­‌های گیاهی موثر و با خاصیت جذب بالا ساخته شده است اظهار کرد: ظرفیت جذب بالا برای پاک نگه‌داشتن بستر زخم، نگه‌داری و حفظ مداوم شرایط محیطی مرطوب در تماس با ضایعه بافت و زخم تحت درمان، اجازه مبادله گاز اکسیژن، دی‌اکسیدکربن و رطوبت پیرامون زخم و عایق کردن آن از نظر تبادل گرمایی برای بهبود و عدم نیاز به تعویض روزانه پانسمان از دیگر مزایای این نانو پانسمان‌ها است.

محمدی تصریح کرد: مطالعات و بررسی‌های علمی و بالینی بر روی این محصول همچنان ادامه دارد و با تثبیت آزمایشات رسمی، امکان صدور مجوزهای بهداشتی و اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی برای این محصول فراهم می‌شود تا با تولید انبوه وارد بازار دارویی کشور شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم برای تحقق اهداف مورد مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم از این پس نیز شاهد تولیدات انبوه در جهاد دانشگاهی استان باشیم و مشکلات و موانع پیش‌رو را در این زمینه به حداقل برسانیم.

اعتماد مسئولان به جهاد دانشگاهی اردبیل قابل قبول نیست

نجیبه خروشی ظهر امروز در تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در اردبیل اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از فعالیت و ماموریت‌های کلیدی محوله در کشور موفق شده و به بالندگی لازم رسیده و وجود نیروهای متعهد به اسلام و انقلاب، متخصص و علمی با توان بالای مدیریتی و رسالت جهادی این نهاد انقلابی یک سرمایه بزرگ و نقطه قوتی برای توسعه جهاد دانشگاهی است.

وی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی را فعالیتی برجسته و شاخص در سطح کشور عنوان کرد و افزود امروز این نهاد انقلابی با تمام توان در راستای ایجاد تحول فرهنگی در کشور به ویژه مراکز آموزش عالی گام برمی‌­دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل یکی از اهداف تأسیس جهاد دانشگاهی را فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای برنامه و چشم‌اندازهای ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: حرکت در این مسیر موفقیت‌های چشمگیری را تاکنون برای این نهاد به ارمغان آورده است چرا که برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به ویژه دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، رویکرد اساسی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی است.

خروشی برقراری ارتباط صحیح میان صنعت و دانشگاه را فلسفه اصلی تشکیل جهاد دانشگاهی عنوان کرد و تصریح کرد:  ارتباط بین صنعت و دانشگاه عامل مهمی در ایجاد اشتغال پایدار است و توسعه اقتصادی را به همراه می‌آورد که با توجه به نیاز مبرم صنایع به فناوری روز و رفع نیازهای کشور، تولید ملی را بتواند تقویت کند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش حد واسط بین این دو بخش مهم کشور را به خوبی ایفا و ارتباط مؤثری بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با صنعت و بخش‌های مربوطه ایجاد کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان این که جهاد دانشگاهی تاکنون با اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی نقش مفیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است، افزود: جهاد دانشگاهی با کارنامه قابل قبولی خود در سطح کشور توانسته  اعتماد مسئولان ارشد کشور را جلب کند اما متاسفانه در استان اردبیل این اعتماد در حد مطلوب ایجاد نشده است و لازمه تحقق این مهم، اعتماد مسئولان ارشد به جهاد دانشگاهی و سپردن برطرف کردن نیازهای کلیدی استان به این نهاد با توجه به توانمندی‌های علمی و تخصصی آن است.

خروشی گفت: به نظر می‌رسد مسئولان استانی به حد کافی زمان را از دست داده‌اند و اکنون زمان جبران آن است. چرا که اعتماد اجتماعی عنصر راهبردی عزم ملی برای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان‌ها اشاره کرد و بیان کرد: با گذشت پانزده سال از فعالیت ایسپا در عرصه نظرسنجی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران توانسته است اعتبار علمی لازم و اعتماد مسئولان و تا حد قابل قبولی مردم را در این حوزه کسب کند و این در حالی است که در استان اردبیل از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

منبع: تسنیم از اردبیل

ارسال نظرات