انتقاد عضو کمیسیون صنایع مجلس از واردات تیلاپیا در گفتگو با «بسیج»:

بجای واردات به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند

قاضی پور گفت: اگر هزینه هایی که برای واردات در بخش شیلات صرف می شود به جای آن کمکی برای تولیدکنندگان می شد، کشور هیچ نیازی به واردات ماهی و دیگر مواد غذایی وجود نداشت.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۸۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره واردات بی رویه ماهی تیلاپیا که مشکلات زیادی برای تولیدگنندگان داخلی به وجود آورده است گفت: استان آذربایجان غربی بعد از استان های ساحلی، بزرگترین ظرفیت پرورشگاهی حیوانات آبزی را دارد و بسترهای خوبی خصوصا برای تولید ماهی در این استان موجود است. واردات ماهی های تیلاپیا با وجود پرورشگاه های ماهی در کشور غیر ضروری است و تولیدکنندگان ماهی حتما ضرر می کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کارشکنی هایی که می شود حتی برای پرورش قزل آلا، تخم این ماهی از خارج وارد می شود و تولیدکننده چاره ای جز اطاعت از روند وارداتی را ندارند.

این نماینده اظهار داشت: اگر هزینه هایی که برای واردات در بخش شیلات صرف می شود به جای آن کمکی برای تولیدکنندگان می شد، کشور هیچ نیازی به واردات ماهی و دیگر مواد غذایی وجود نداشت.

قاضی پور در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی برای جلوگیری یا تذکر در خصوص واردات ماهی تیلاپیا شده یا خیر، گفت: مجلس شورای اسلامی متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی را در خصوص جلوگیری از واردات ماهی های تیلاپیا انجام نداده است .

ارسال نظرات