استاندار آذربایجان شرقی:

فعالیت های قرآنی نباید از مردمی بودن خارج شود/مسئولان باید حامی امور قرآنی باشند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن برای مردم است و عامه مردم باید برای اقامه آیات الهی قیام کنند، گفت: قرآن و فعالیت‌های حول محور این صحیفه مقدس و الهی نباید از مردمی بودن خارج شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۲۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، افزود: تردیدی نیست که هر مصیبت و صعوبتی که در حیات دنیوی خویش مشاهده و تجربه می‌کنیم، محصول دوری از نسخه شفابخش و سهل‌انگاری در عمل به آیات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: بی‌تردید در روزگاری که هیجانات کاذب و مشکلات الوان و دشواری‌های متنوع، آدمی را از نیل به زیبایی‌های حقیقی بازداشته و موجبات یاس و ناامیدی انسان را فراهم می‌آورند، التجا و پناه به دامن پرخیر و برکت کلام وحی و آیات مشحون از امید و لبریز از حیات، چنان آرامشی را در وجود آدمی به وجود می‌آورد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

جبارزاده گفت: مسئولان نظام باید حامی ارزش‌های دینی ازجمله فعالیت‌های قرآنی باشند و دولتمردان وظیفه پشتیبانی از امور قرآنی را در کنار سایر وظایف بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: عمل به دستورات دین و نشر معارف و جمال دین و حمایت از قرآن باید اولویت اول مقامات، صاحب‌منصبان و مدیران و رؤسای ادارات، نهادها و ارگان‌ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همه از عامی‌ترین مردم جامعه تا عالی‌ترین مسئولان کشور موظفیم برای تجلی زیبایی‌های قرآن و بازتاب آن در زندگی و جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: اکنون زمان آن است که فرهنگ پیشگیری از امراض روحی و جسمی را نهادینه کنیم، چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور یک هزار نفر از برگزیدگان شهرستانی این دوره از مسابقات در تبریز برگزار و 45 نفر از شرکت‌کنندگان به مسابقات کشوری راه یافتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار